Rozvíjení čtenářství u dětí mladšího školního věku ? teorie a praxe rozvíjení čtenářství v podmínkách rodinné edukace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F14%3A%230000052" target="_blank" >RIV/27132781:_____/14:#0000052 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvíjení čtenářství u dětí mladšího školního věku ? teorie a praxe rozvíjení čtenářství v podmínkách rodinné edukace
Popis výsledku v původním jazyce
Význam pozitivního postoje dítěte k četbě jako předpokladu čtenářské a funkční gramotnosti akceptují všichni odborníci, ať je jejich specializace jakákoliv. Otázkou zůstává, jakými prostředky lze pozitivní postoj dítěte (a i dalších cílových skupin) podporovat a utvářet, které faktory z kterého prostředí budeme uvažovat jako primární motivační činitele. Velká pozornost je věnována možnostem realizace projektů čtenářské gramotnosti ve školním prostředí, projektům knihoven a společensky prospěšných organizací, významu kvalitní literární výchovy při rozvoji čtenářství dětí i dospívajících. Poněkud opomíjeným prostředím, zejména v době školní docházky, však zůstává prostředí rodinné. I v podmínkách rodinné edukace lze dítěte ke čtenářství motivovat zajímavými aktivitami a projekty, založenými na prožitku, aktivní činnosti, zvídavosti dítěte a bohatých a emočně pozitivních sociálních interakcích v rodině. V pozdějším věku přebírají původně motivační projekty funkci adherentní, zvláště v kri
Název v anglickém jazyce
Developing of reading skills of younger school age children - theory and practice of reading development in terms of family education.
Popis výsledku anglicky
The importance of the positive attitude of children towards fading is the precondition for reader's functional literacy as many professionals agree, no matter their specialization is. The question remains what resources are to support the positive attitude in children (and other target groups), what factors are to promote and create, and what environment there we consider as the primary motivating components. The great attention is devoted to the implementation of literacy into school projects, libraries and socially beneficial organizations and into quality of literary education important for the reading development of children and adolescents. One of the neglected environments, especially in schooling times is the family. Even in terms of family education we can motivate children to read using interesting activities and projects based on experiences, aktive involvement, curiosity of the child and emotionally rich and positive social interactions within the family. In later life, the
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87723-16-6
Počet stran knihy
255
Název nakladatele
VŠTVS PALESTRA, spol. s r.o.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—