Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvíjení čtenářství u dětí mladšího školního věku ? teorie a praxe rozvíjení čtenářství v podmínkách rodinné edukace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F14%3A%230000052" target="_blank" >RIV/27132781:_____/14:#0000052 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvíjení čtenářství u dětí mladšího školního věku ? teorie a praxe rozvíjení čtenářství v podmínkách rodinné edukace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Význam pozitivního postoje dítěte k četbě jako předpokladu čtenářské a funkční gramotnosti akceptují všichni odborníci, ať je jejich specializace jakákoliv. Otázkou zůstává, jakými prostředky lze pozitivní postoj dítěte (a i dalších cílových skupin) podporovat a utvářet, které faktory z kterého prostředí budeme uvažovat jako primární motivační činitele. Velká pozornost je věnována možnostem realizace projektů čtenářské gramotnosti ve školním prostředí, projektům knihoven a společensky prospěšných organizací, významu kvalitní literární výchovy při rozvoji čtenářství dětí i dospívajících. Poněkud opomíjeným prostředím, zejména v době školní docházky, však zůstává prostředí rodinné. I v podmínkách rodinné edukace lze dítěte ke čtenářství motivovat zajímavými aktivitami a projekty, založenými na prožitku, aktivní činnosti, zvídavosti dítěte a bohatých a emočně pozitivních sociálních interakcích v rodině. V pozdějším věku přebírají původně motivační projekty funkci adherentní, zvláště v kri

  • Název v anglickém jazyce

    Developing of reading skills of younger school age children - theory and practice of reading development in terms of family education.

  • Popis výsledku anglicky

    The importance of the positive attitude of children towards fading is the precondition for reader's functional literacy as many professionals agree, no matter their specialization is. The question remains what resources are to support the positive attitude in children (and other target groups), what factors are to promote and create, and what environment there we consider as the primary motivating components. The great attention is devoted to the implementation of literacy into school projects, libraries and socially beneficial organizations and into quality of literary education important for the reading development of children and adolescents. One of the neglected environments, especially in schooling times is the family. Even in terms of family education we can motivate children to read using interesting activities and projects based on experiences, aktive involvement, curiosity of the child and emotionally rich and positive social interactions within the family. In later life, the

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87723-16-6

  • Počet stran knihy

    255

  • Název nakladatele

    VŠTVS PALESTRA, spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy