Intervention Using a Leaflet to Promote a Morning-typed Life in 2- to 6-Year-old Japanese Children and their Parents.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F14%3A%230000064" target="_blank" >RIV/27132781:_____/14:#0000064 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intervention Using a Leaflet to Promote a Morning-typed Life in 2- to 6-Year-old Japanese Children and their Parents.
Popis výsledku v původním jazyce
About 1200 children and their parents were asked to participate in a month-long intervention from mid-June, 2011. Just before and three months after the intervention period, an anonymous integrated questionnaire was administered to participants. After the first administration of the questionnaire was done before the intervention, an envelope including a letter for parents and the leaflet was distributed through each of 10 nursery schools. Responses were received from 61% of pairs (children: 363 girls and 375 boys; parents 689 mothers and 56 fathers). Children tended to be more morning-typed after the intervention than before the intervention (p=0.07).
Název v anglickém jazyce
Intervention Using a Leaflet to Promote a Morning-typed Life in 2- to 6-Year-old Japanese Children and their Parents.
Popis výsledku anglicky
About 1200 children and their parents were asked to participate in a month-long intervention from mid-June, 2011. Just before and three months after the intervention period, an anonymous integrated questionnaire was administered to participants. After the first administration of the questionnaire was done before the intervention, an envelope including a letter for parents and the leaflet was distributed through each of 10 nursery schools. Responses were received from 61% of pairs (children: 363 girls and 375 boys; parents 689 mothers and 56 fathers). Children tended to be more morning-typed after the intervention than before the intervention (p=0.07).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Austin Journal of Nutrition & Food Sciences
ISSN
2381-8980
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—