Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intervention Using a Leaflet to Promote a Morning-Typed Life in 2- to 6-Year-Old Japanese Children and Their Parents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F15%3A%230000100" target="_blank" >RIV/27132781:_____/15:#0000100 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intervention Using a Leaflet to Promote a Morning-Typed Life in 2- to 6-Year-Old Japanese Children and Their Parents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We created a new educational material focused on three benefits of a morning-typed lifestyle and actual strategies for promoting this lifestyle. The material is a leaflet entitled, ?Three benefits from going to bed early, getting up early and having breakfast. Message to mothers and fathers of young children!? In the present study, we attempted to evaluate the educational efficacy of a month-long intervention using this leaflet on 2- to 6-year-old Japanese children. About 1200 children and their parentswere asked to participate in a month-long intervention from mid-June, 2011. Just before and three months after the intervention period, an anonymous integrated questionnaire was administered to participants. Responses were received from 61% of pairs (children: 363 girls and 375 boys; parents: 689 mothers and 56 fathers). Children tended to be more morning-typed after the intervention than before the intervention (p=0.07), but there was no significant difference in the Diurnal Type Scale

  • Název v anglickém jazyce

    Intervention Using a Leaflet to Promote a Morning-Typed Life in 2- to 6-Year-Old Japanese Children and Their Parents

  • Popis výsledku anglicky

    We created a new educational material focused on three benefits of a morning-typed lifestyle and actual strategies for promoting this lifestyle. The material is a leaflet entitled, ?Three benefits from going to bed early, getting up early and having breakfast. Message to mothers and fathers of young children!? In the present study, we attempted to evaluate the educational efficacy of a month-long intervention using this leaflet on 2- to 6-year-old Japanese children. About 1200 children and their parentswere asked to participate in a month-long intervention from mid-June, 2011. Just before and three months after the intervention period, an anonymous integrated questionnaire was administered to participants. Responses were received from 61% of pairs (children: 363 girls and 375 boys; parents: 689 mothers and 56 fathers). Children tended to be more morning-typed after the intervention than before the intervention (p=0.07), but there was no significant difference in the Diurnal Type Scale

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Psychological Studies

  • ISSN

    1918-7211

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    1-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus