Výchova v přírodě ? učení a výchova bezprostředními prožitky a zkušenostmi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F15%3A%230000107" target="_blank" >RIV/27132781:_____/15:#0000107 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova v přírodě ? učení a výchova bezprostředními prožitky a zkušenostmi
Popis výsledku v původním jazyce
Pokud se zabýváme aktivitami v přírodě a možnostmi jejich aplikace, zjistíme, že lze najít řadu možných přístupů. Na konferenci věnované wellness jsme se zabývali využitím aktivit v přírodě pro programy wellness (Neuman, 2010), na další konferenci jsme poukázali na zajímavé vztahy mezi zdravím, kvalitou života a tzv. green exercises (Neuman, 2014). Příspěvek na poslední konferenci ukázal, že aktivity v přírodě tvoří významnou součást programu v rámci všech konceptů ?zážitkové pedagogiky?, jejíž konceptyse v mezinárodním srovnávání liší (Neuman, 2013). V této studii poukážeme na moderní koncepci výchovy v přírodě, která se přímo váže k učení a výchově pomocí přímých prožitků.
Název v anglickém jazyce
Outdoor education - learning and education using immediate emotions and experience
Popis výsledku anglicky
In education according to J. Pelikán (2009) we prefer indirect way in educational situations. It evokes feelings and thus creating the own personal experience. This is the situation we encounter also in outdoor education. The concept of outdoor education(e.g. Priest, 1985) uses programs which connect motor, cognitive and sensory learning supported by an emotional relationship with the participants. In this instance "outdoor education" is becoming a professional and scientific discipline that requires inter-individual access. The research results assist to the "inclusion of outdoor education into the teachers and educators training?. Programs and the process of education make also strong impulse for a healthy lifestyle.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Zážitková pedagogika ? zdroj inspirace v edukační praxi
ISBN
978-80-87723-17-3
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
17-25
Počet stran knihy
210
Název nakladatele
Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r.o.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—