Sebezkušenostní výcvik učitelů jako prostředek osobnostního rozvoje a prevence syndromu vyhoření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F16%3AN0000004" target="_blank" >RIV/27132781:_____/16:N0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.palestra.cz/zp/vystupy/Benefity.pdf" target="_blank" >http://www.palestra.cz/zp/vystupy/Benefity.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sebezkušenostní výcvik učitelů jako prostředek osobnostního rozvoje a prevence syndromu vyhoření
Popis výsledku v původním jazyce
Důležitou podporou učitelů, kteří dnes často pracují s dětmi s různými zdravotními obtížemi a vyžadujícími specifickou péči, mohou být kazuistické semináře (případně Balintovské skupiny). Tyto semináře představují skupinovou metodu řešení problému, zároveň je lze vnímat jako prostředek osobnostního rozvoje i jako zdroj nových zkušeností. Právě zaměření na sebezkušenostní vzdělávání je jedním z efektivních prostředků, jak učitele vybavit potřebnými kompetencemi, které řadě učitelů stále v praxi chybí (kompetence diagnostické, evaluační, sebereflektivní). Příspěvek prezentuje výsledky šetření u pedagogických pracovníků, mapujícího jejich zkušenost s podobným způsobem vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Self-experience training of teachers as a tool of personality development and prevention of burnout
Popis výsledku anglicky
Important support for teachers, who often work with children with various health problems who need special care, can be the Case seminars (or Balint groups). These seminars represent the group method of solving the problem, at the same time can be seen as a tool of personality development and as a source of new experiences. The focus on self-experience education is one of the effective tools to furnish the teachers with the necessary competences (diagnostic, evaluation, self-reflection competences). The paper presents the results of a survey among the pedagogical workers, analyzing their experience with similar way of self-education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Benefity využití sportovních a prožitkových aktivit v edukačních souvislostech
ISBN
978-80-87723-30-2
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
218-235
Počet stran knihy
340
Název nakladatele
Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r.o.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—