Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Wing full scale strength tests of L410 NG aircraft- MOSTA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27174841%3A_____%2F16%3AN0000013" target="_blank" >RIV/27174841:_____/16:N0000013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.czaerospace.eu/en/2016-02-56.html" target="_blank" >http://www.czaerospace.eu/en/2016-02-56.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Wing full scale strength tests of L410 NG aircraft- MOSTA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    VZLU is involved in project MOSTA which has extraordinary importance by its technical contents and range not for VZLU only from 2010 year. There is significant innovation of L-410 UVP-E aircraft into new generation aircraft, which should be certified according to CS/FAR 23 regulation. The phase testing is largest phase of project and both timely and by technical content overreaches the range of project. The static strength tests of wing which is now designed as full damage tolerant and contains also integral fuel tanks, is one of largest testing campaign in project MOSTA. The target of these static strength tests is a strength proof of the wing with integral fuel tank structure in accordance with regulations CS-23, FAR-23, Amdt. 59. The successfully designed and performed critical load cases as well as structure behaviour during this load conditions anticipate the successful aircraft certification.

  • Název v anglickém jazyce

    Wing full scale strength tests of L410 NG aircraft- MOSTA

  • Popis výsledku anglicky

    VZLU is involved in project MOSTA which has extraordinary importance by its technical contents and range not for VZLU only from 2010 year. There is significant innovation of L-410 UVP-E aircraft into new generation aircraft, which should be certified according to CS/FAR 23 regulation. The phase testing is largest phase of project and both timely and by technical content overreaches the range of project. The static strength tests of wing which is now designed as full damage tolerant and contains also integral fuel tanks, is one of largest testing campaign in project MOSTA. The target of these static strength tests is a strength proof of the wing with integral fuel tank structure in accordance with regulations CS-23, FAR-23, Amdt. 59. The successfully designed and performed critical load cases as well as structure behaviour during this load conditions anticipate the successful aircraft certification.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI2%2F557" target="_blank" >FR-TI2/557: Projekt MOSTA - Modernizace malého dopravního letounu za účelem zvýšení efektivnosti a ekonomie jeho provozu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Aerospace Proceedings

  • ISSN

    1211-877x

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    42-45

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus