Wing full scale strength tests of L410 NG aircraft- MOSTA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27174841%3A_____%2F16%3AN0000013" target="_blank" >RIV/27174841:_____/16:N0000013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.czaerospace.eu/en/2016-02-56.html" target="_blank" >http://www.czaerospace.eu/en/2016-02-56.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Wing full scale strength tests of L410 NG aircraft- MOSTA
Popis výsledku v původním jazyce
VZLU is involved in project MOSTA which has extraordinary importance by its technical contents and range not for VZLU only from 2010 year. There is significant innovation of L-410 UVP-E aircraft into new generation aircraft, which should be certified according to CS/FAR 23 regulation. The phase testing is largest phase of project and both timely and by technical content overreaches the range of project. The static strength tests of wing which is now designed as full damage tolerant and contains also integral fuel tanks, is one of largest testing campaign in project MOSTA. The target of these static strength tests is a strength proof of the wing with integral fuel tank structure in accordance with regulations CS-23, FAR-23, Amdt. 59. The successfully designed and performed critical load cases as well as structure behaviour during this load conditions anticipate the successful aircraft certification.
Název v anglickém jazyce
Wing full scale strength tests of L410 NG aircraft- MOSTA
Popis výsledku anglicky
VZLU is involved in project MOSTA which has extraordinary importance by its technical contents and range not for VZLU only from 2010 year. There is significant innovation of L-410 UVP-E aircraft into new generation aircraft, which should be certified according to CS/FAR 23 regulation. The phase testing is largest phase of project and both timely and by technical content overreaches the range of project. The static strength tests of wing which is now designed as full damage tolerant and contains also integral fuel tanks, is one of largest testing campaign in project MOSTA. The target of these static strength tests is a strength proof of the wing with integral fuel tank structure in accordance with regulations CS-23, FAR-23, Amdt. 59. The successfully designed and performed critical load cases as well as structure behaviour during this load conditions anticipate the successful aircraft certification.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F557" target="_blank" >FR-TI2/557: Projekt MOSTA - Modernizace malého dopravního letounu za účelem zvýšení efektivnosti a ekonomie jeho provozu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Aerospace Proceedings
ISSN
1211-877x
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
42-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—