Otevřené vzdělávací zdroje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27235530%3A_____%2F23%3AN0000007" target="_blank" >RIV/27235530:_____/23:N0000007 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf" target="_blank" >https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Otevřené vzdělávací zdroje
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola Otevřené vzdělávací zdroje se věnuje významu a implementaci otevřených vzdělávacích materiálů v kontextu vzdělávání zdravotnických nelékařských oborů. Zdůrazňuje, jak tyto zdroje podporují dostupnost, inovace a sdílení znalostí mezi pedagogy a studenty. Autoři diskutují klíčové aspekty tvorby a využívání otevřených vzdělávacích zdrojů, včetně možností jejich přizpůsobení specifickým potřebám uživatelů a jejich přínosu pro rozvoj samostatnosti studentů při učení. Kapitola se zaměřuje na propojení teoretického rámce s praktickými příklady a nástroji, které umožňují efektivní integraci těchto zdrojů do výuky. Cílem kapitoly je inspirovat pedagogy k využívání otevřených vzdělávacích zdrojů jako prostředku k modernizaci vzdělávacího procesu a k podpoře větší spolupráce a sdílení napříč vzdělávací komunitou.
Název v anglickém jazyce
Open Educational Resources
Popis výsledku anglicky
The Open Educational Resources chapter focuses on the importance and implementation of open educational materials in the context of non-medical health professions education. It highlights how these resources promote accessibility, innovation and knowledge sharing between educators and students. The authors discuss key aspects of the creation and use of open educational resources, including how they can be tailored to meet the specific needs of users and their contribution to the development of student autonomy in learning. The chapter focuses on linking the theoretical framework with practical examples and tools that enable the effective integration of these resources into the classroom. The aim of the chapter is to inspire educators to use open educational resources as a means to modernise the learning process and to encourage greater collaboration and sharing across the learning community.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000205" target="_blank" >TL03000205: Osobní vzdělávací prostředí vysokoškolských studentů zdravotnických oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Osobní vzdělávací prostředí studenta: Učebnice pro učitele zdravotnických nelékařských oborů na vysokých školách.
ISBN
978-80-86302-66-9
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
122-129
Počet stran knihy
172
Název nakladatele
Centrum pro studium vysokého školství, v.v.i.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—