Lidský faktor v brand managementu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27266150%3A_____%2F12%3A%230000027" target="_blank" >RIV/27266150:_____/12:#0000027 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lidský faktor v brand managementu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je zaměřen na lidský faktor, který zeslabuje účinnost produktově orientované organizace marketingu, označované jako produktový management. V návaznosti na bádání v odboru sekundárních dat autorka navrhla a realizovala vlastní dvouetapový výzkumnýprojekt. Z jeho první etapy, ve které uplatnila metodu obsahové analýzy náborových inzerátů, vzešel soupis požadavků, které jsou na kandidáty na pozici ?Brand manažer? v České republice kladeny. V této fázi se autorce nepodařilo potvrdit převládající názor odborné veřejnosti, že role brand manažerů je rolí individuálního koordinátora. Proto se autorka rozhodla pokračovat ve výzkumném projektu a ověřit aktuálnost konceptu produktového managementu na vzorku organizací se sídlem na území České republiky. Převaha koordinační role nad realizační rolí byla prokázána v celém souboru i v analyzovaných segmentech pro jediný okruh činností, které spočívají ve sběru a zpracovávání informací pro marketingovou analýzu. V návaznosti na výzkumný proje
Název v anglickém jazyce
Human Factor in Brand Management
Popis výsledku anglicky
The article is aimed at a human factor, which intensifies or reduces the effectiveness of product oriented marketing designed as product management. To deal with this issue interdisciplinary approach was best to apply, because theoretical resources and current state analysis of the topic as well as tendencies in its development required research in several disciplines. The author´s objective was to describe the skills, education, experience and attributes required for the Brand Manager position as wellas to provide a look insight in to a realistic picture of brand manager´s job. For succeeding empiric research both qualitative and quantitative methodology were used. The research proved that Brand managers are more often viewed as implementers of the marketing planning process than product managers. The data obtained by studying and by my own empiric research were used to create the type position of a brand manager. This position hasn´t been standardised in the Czech Republic yet.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů