Mathematics and e-learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27266150%3A_____%2F15%3A%230000145" target="_blank" >RIV/27266150:_____/15:#0000145 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://msed.vse.cz/msed_2015/index" target="_blank" >http://msed.vse.cz/msed_2015/index</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematics and e-learning
Popis výsledku v původním jazyce
Project entitled ?Popularization of Mathematics and Transition of High School Graduates to Technical Universities? (short title ?Mathematics for Everybody with UEM?) are dealt with under a grant Operational Programme Prague Adaptability at the College ofEconomics and Management in Prague 5 and its outputs are applied to the Eliška Krásnohorská Grammar School in Prague 4 ? Michle. The aim of the project is to provide high quality of mathematical education in interesting form, and mainly to increase thenumeracy of current high school students, and to encourage high school students interested in studying at technical universities and natural science in universities. In this article we review the assumptions on which we based the project. The following are the outputs of the project with an emphasis on elements of e -learning solutions of the project, especially in terms of video presentations and tests.
Název v anglickém jazyce
Mathematics and e-learning
Popis výsledku anglicky
Project entitled ?Popularization of Mathematics and Transition of High School Graduates to Technical Universities? (short title ?Mathematics for Everybody with UEM?) are dealt with under a grant Operational Programme Prague Adaptability at the College ofEconomics and Management in Prague 5 and its outputs are applied to the Eliška Krásnohorská Grammar School in Prague 4 ? Michle. The aim of the project is to provide high quality of mathematical education in interesting form, and mainly to increase thenumeracy of current high school students, and to encourage high school students interested in studying at technical universities and natural science in universities. In this article we review the assumptions on which we based the project. The following are the outputs of the project with an emphasis on elements of e -learning solutions of the project, especially in terms of video presentations and tests.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 9th International Days of Statistics and Economics, , Conference Proceedings, September 10?12, 2015; Prague, Czech Republic
ISBN
978-80-87990-06-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
270-278
Název nakladatele
Libuše Macáková, Melandrium
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—