Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VIM Model for Appraising the Trademark of an Unlisted Company

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F13%3A%230000066" target="_blank" >RIV/29142890:_____/13:#0000066 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    VIM Model for Appraising the Trademark of an Unlisted Company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The value and appraisal of a trademark is based on its economic benefit to its owner or the business that owns the trademark. All methods of appraising the fair value of a brand are based on three approaches - comparability, cost and income approach. Inapplying these valuation methods or their modifications, appraisers usually obtain results which differ significantly. This is usually caused by the subjectivity of parameterization of relevant valuation models, and mainly by the lack and/or high scatterof market data. The goal of the paper is to suggest the model for appraising the fair value category of trademark of an unlisted (private) company. Our VIM model (Verifiable Interdependent Model) has been designed specifically for the conditions of thebusiness environment with the lack of empirical data for intangible assets appraisal, or their low quality. To demonstrate the application of the model and to evaluate the informative value of the obtained results we present also a case s

  • Název v anglickém jazyce

    VIM Model for Appraising the Trademark of an Unlisted Company

  • Popis výsledku anglicky

    The value and appraisal of a trademark is based on its economic benefit to its owner or the business that owns the trademark. All methods of appraising the fair value of a brand are based on three approaches - comparability, cost and income approach. Inapplying these valuation methods or their modifications, appraisers usually obtain results which differ significantly. This is usually caused by the subjectivity of parameterization of relevant valuation models, and mainly by the lack and/or high scatterof market data. The goal of the paper is to suggest the model for appraising the fair value category of trademark of an unlisted (private) company. Our VIM model (Verifiable Interdependent Model) has been designed specifically for the conditions of thebusiness environment with the lack of empirical data for intangible assets appraisal, or their low quality. To demonstrate the application of the model and to evaluate the informative value of the obtained results we present also a case s

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Entrepreneurship Vision 2020: Innovation, Development Sustainability, and Economic Growth. Proceedings of The 20th International Business Information Management Association Conference.

  • ISBN

    978-0-9821489-9-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    908-926

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Kuala Lumpur, Malaysia

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku