Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rate of Investments as a Parameter of the VIM Model for Appraising Trademarks of Unlisted Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F13%3A%230000063" target="_blank" >RIV/29142890:_____/13:#0000063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rate of Investments as a Parameter of the VIM Model for Appraising Trademarks of Unlisted Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The value of a trademark is based on its economic benefit to its owner or the economic entity owning/using the trademark. All methods of appraising the fair value of a brand are based on three approaches - comparability, cost and income approach. In appraising intangible assets of unlisted (private) companies operating in developing markets, appraisers have to face the problem of the lack of empirical data, or their low quality. This makes the application of standard appraising methodology disputable. Therefore we suggest the VIM (Verifiable Interdependent Model) model, which has been designed specifically for the conditions of use in this environment. VIM model is a combination of methodological approaches, however results in the income based valuation approach. We found the income based value of the brand to be the most sensitive to the rate of the brand relevance, to the amount of reinvestment of earnings from the brand after taxes in ensuring and maintaining the brand value creatio

  • Název v anglickém jazyce

    Rate of Investments as a Parameter of the VIM Model for Appraising Trademarks of Unlisted Companies

  • Popis výsledku anglicky

    The value of a trademark is based on its economic benefit to its owner or the economic entity owning/using the trademark. All methods of appraising the fair value of a brand are based on three approaches - comparability, cost and income approach. In appraising intangible assets of unlisted (private) companies operating in developing markets, appraisers have to face the problem of the lack of empirical data, or their low quality. This makes the application of standard appraising methodology disputable. Therefore we suggest the VIM (Verifiable Interdependent Model) model, which has been designed specifically for the conditions of use in this environment. VIM model is a combination of methodological approaches, however results in the income based valuation approach. We found the income based value of the brand to be the most sensitive to the rate of the brand relevance, to the amount of reinvestment of earnings from the brand after taxes in ensuring and maintaining the brand value creatio

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10TH International Scientific Conference. European Financial Systems

  • ISBN

    978-80-210-6294-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    61-69

  • Název nakladatele

    MU Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku