Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VIM Model for Appraising the Trademark of an Unlisted Company According to IFRS 13

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F13%3A%230000069" target="_blank" >RIV/29142890:_____/13:#0000069 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    VIM Model for Appraising the Trademark of an Unlisted Company According to IFRS 13

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The value and appraisal of a brand is based on its economic benefit to its owner or the business that owns and develops the brand. According to IFRS 13 all methods of appraising the fair value of a brand are based on three approaches ? comparability/market, cost and income approach. In applying these valuation methods or their modifications, appraisers usually obtain results which differ significantly. This is usually caused by the subjectivity of parameterization of relevant valuation models, and mainly by the lack and/or high scatter of market data. The goal of the paper is to suggest the model for appraising the fair value category of trademark of an unlisted (private) company. Our VIM model (Verifiable Interdependent Model) has been designed specifically for the conditions of the business environment with the lack of empirical data for intangible assets appraisal, or their low quality by still meeting all the requirements stipulated by the IFRS 13. To demonstrate the application of

  • Název v anglickém jazyce

    VIM Model for Appraising the Trademark of an Unlisted Company According to IFRS 13

  • Popis výsledku anglicky

    The value and appraisal of a brand is based on its economic benefit to its owner or the business that owns and develops the brand. According to IFRS 13 all methods of appraising the fair value of a brand are based on three approaches ? comparability/market, cost and income approach. In applying these valuation methods or their modifications, appraisers usually obtain results which differ significantly. This is usually caused by the subjectivity of parameterization of relevant valuation models, and mainly by the lack and/or high scatter of market data. The goal of the paper is to suggest the model for appraising the fair value category of trademark of an unlisted (private) company. Our VIM model (Verifiable Interdependent Model) has been designed specifically for the conditions of the business environment with the lack of empirical data for intangible assets appraisal, or their low quality by still meeting all the requirements stipulated by the IFRS 13. To demonstrate the application of

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Accounting and Auditing: Research & Practice

  • ISSN

    2165-9532

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    podzim 2013

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    1-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus