Brand Value Drivers in the VIM Model: the Behaviorally-Qualitative Perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F15%3A%230000178" target="_blank" >RIV/29142890:_____/15:#0000178 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31110/15:00049172
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Brand Value Drivers in the VIM Model: the Behaviorally-Qualitative Perspective
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution deals with extended views on valuation of brands of privately held companies by using the VIM modeling approach. We intend to identify the behaviorally-qualitative factors and the financial value drivers of brand value creation. Arisingfrom the theoretical level we develop an approach to track interdependencies among brand value driving factors and elaborate those impacts on financial brand value creation. At the of the contribution we present a case study and show how sensitive and why the brand value is regarding various factors of influence.
Název v anglickém jazyce
Brand Value Drivers in the VIM Model: the Behaviorally-Qualitative Perspective
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with extended views on valuation of brands of privately held companies by using the VIM modeling approach. We intend to identify the behaviorally-qualitative factors and the financial value drivers of brand value creation. Arisingfrom the theoretical level we develop an approach to track interdependencies among brand value driving factors and elaborate those impacts on financial brand value creation. At the of the contribution we present a case study and show how sensitive and why the brand value is regarding various factors of influence.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2015 Winter Global Business Conference Conference Proceedings
ISBN
—
ISSN
1848-2252
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
77-87
Název nakladatele
Innovation Institute
Místo vydání
France, Tignes
Místo konání akce
France, Tignes
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—