Metodologické aspekty finančně kvalitativního ohodnocování značek nekotovaných společností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003673" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003673 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31110/15:00046698
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodologické aspekty finančně kvalitativního ohodnocování značek nekotovaných společností
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá vybranými aspekty ohodnocování značky nekotovaných společností pomocí modelu VIM. Hlavní pozornost je věnována behaviorálně kvalitativním a finančním generátorům hodnoty značky. Generátory hodnoty značky jsou analyzovány nejprve z teoretického hlediska. Následně je prezentována případová studie fiktivní společnosti, na které je modelově znázorněna aplikace našeho přístupu ke stanovení hodnoty značky. Na základě uvedených poznatků je následně vysvětleno, jak užitečné a důležité je pro reálné hodnotové řízení podniku porozumět značce a jejím generátorům, a to jak v rovině řízení rizikové expozice tohoto nehmotného aktiva, tak samozřejmě i na úrovni managementu prodejů.
Název v anglickém jazyce
Behavioral-Qualitative Value Drivers in the VIM Model for Valuing Brands of Private Companies
Popis výsledku anglicky
The article investigates valuation of brands of privately held companies by using the VIM modelling approach. The behavioural-qualitative and the financial dimension of brand value creation is described. Firstly, we elaborate the brand value drivers fromtheoretical point of view. Secondly, we move to a case study of a fictional company and demonstrate the application of the modelling approach. Upon the valuation analysis we demonstrate how useful, or even necessary, it is to understand brand value andits drivers for active value based management of a company, both in terms of management of sales and the risk exposure of the brand assets.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Oceňování
ISSN
1803-0785
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
3-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—