Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Study of Suspension Characteristics by Using Flexible Subframe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F15%3A%230000188" target="_blank" >RIV/29142890:_____/15:#0000188 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Study of Suspension Characteristics by Using Flexible Subframe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper analyzes the impact of subframe flexibility of single-axle suspension on elasto-kinematic properties of axles. Geometrical parameters of the suspension, such as camber angle and toe angle and their change upon vertical movement of the wheel orwhen exposed to longitudinal and lateral forces affect very significantly driving properties of the vehicle. Using HyperWorks simulation software the computational multibody system (MBS) of axle suspension coupled with the flexible model of axle and longitudinal arms reflecting their flexibility was created. These models were developed using the method of synthesis of natural modes Craig-Bampton. The model further comprises force elements such as springs, shock absorbers and transverse stabilizer and contains nonlinear deformation characteristics of rubber-metal bushings. The effect of the subframe flefibility has been studied in several structural variants using different material. Elasto-kinematic calculations were validated by exper

  • Název v anglickém jazyce

    Study of Suspension Characteristics by Using Flexible Subframe

  • Popis výsledku anglicky

    This paper analyzes the impact of subframe flexibility of single-axle suspension on elasto-kinematic properties of axles. Geometrical parameters of the suspension, such as camber angle and toe angle and their change upon vertical movement of the wheel orwhen exposed to longitudinal and lateral forces affect very significantly driving properties of the vehicle. Using HyperWorks simulation software the computational multibody system (MBS) of axle suspension coupled with the flexible model of axle and longitudinal arms reflecting their flexibility was created. These models were developed using the method of synthesis of natural modes Craig-Bampton. The model further comprises force elements such as springs, shock absorbers and transverse stabilizer and contains nonlinear deformation characteristics of rubber-metal bushings. The effect of the subframe flefibility has been studied in several structural variants using different material. Elasto-kinematic calculations were validated by exper

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MM Science journal

  • ISSN

    1805-0476

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    846-851

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus