Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Elasto-kinematic computational model of suspension with flexible supporting elements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F16%3AN0000029" target="_blank" >RIV/29142890:_____/16:N0000029 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/AP.2016.56.0147" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14311/AP.2016.56.0147</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/AP.2016.56.0147" target="_blank" >10.14311/AP.2016.56.0147</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Elasto-kinematic computational model of suspension with flexible supporting elements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper analyzes the impact of flexibility of individual supporting elements of independent suspension on its elastokinematic characteristics. The toe and camber angle are the geometric parameters of the suspension, which waveforms and their changes under the action of vertical, longitudinal and transverse forces affect the stability of the vehicle. To study these dependencies the computational multibody system (MBS) model of axle suspension in the system HyperWorks is created. There are implemented Finite Element Method (FEM) models reflecting the flexibility of the main supporting elements. These are subframe, the longitudinal arms, transverse arms and knuckle. Flexible models are developed using Component Mode Synthesis (CMS) by Craig-Bampton. The model further comprises force elements, such as helical springs, shock absorbers with a stop of the wheel and the antiroll bar. Rubber-metal bushings are modeled flexibly using nonlinear deformation characteristics. Simulation results are validated by experimental measurements of geometric parameters of real suspension.

  • Název v anglickém jazyce

    Elasto-kinematic computational model of suspension with flexible supporting elements

  • Popis výsledku anglicky

    This paper analyzes the impact of flexibility of individual supporting elements of independent suspension on its elastokinematic characteristics. The toe and camber angle are the geometric parameters of the suspension, which waveforms and their changes under the action of vertical, longitudinal and transverse forces affect the stability of the vehicle. To study these dependencies the computational multibody system (MBS) model of axle suspension in the system HyperWorks is created. There are implemented Finite Element Method (FEM) models reflecting the flexibility of the main supporting elements. These are subframe, the longitudinal arms, transverse arms and knuckle. Flexible models are developed using Component Mode Synthesis (CMS) by Craig-Bampton. The model further comprises force elements, such as helical springs, shock absorbers with a stop of the wheel and the antiroll bar. Rubber-metal bushings are modeled flexibly using nonlinear deformation characteristics. Simulation results are validated by experimental measurements of geometric parameters of real suspension.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Polytechnica

  • ISSN

    1210-2709

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    147-155

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84966642211