Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personal Sales Success Factors in a Wealthy Automotive Market Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F19%3A00034515" target="_blank" >RIV/29142890:_____/19:00034515 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeca.org/journal/index.php/JEECAR/article/view/270/pdf" target="_blank" >https://ieeca.org/journal/index.php/JEECAR/article/view/270/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15549/jeecar.v6i1.270" target="_blank" >10.15549/jeecar.v6i1.270</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personal Sales Success Factors in a Wealthy Automotive Market Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aimed to determine the success factors in personal sales in a wealthy market environment. For this purpose, a quasi-experimental design was formulated and the Swiss automotive market was selected. This market has some peculiarities in comparison to other markets, such as generally wealthy customers who demand fuel-efficient cars with significant horse power in the higher price range. Videos of personal sales conversations were produced and shown to the study participants for evaluation. The sales took place in the automotive sector, but the results can be transferred to other sectors. The theoretical concept of personal sales is introduced, sales theories, techniques and strategies are discussed. The different types of communication are introduced and explained. As a result, a factor analysis is conducted in order to interpret the results. The paper provides then conclusions by discussing and construing the results. Theoretical and managerial contributions and possible limitations are derived.

  • Název v anglickém jazyce

    Personal Sales Success Factors in a Wealthy Automotive Market Environment

  • Popis výsledku anglicky

    This study aimed to determine the success factors in personal sales in a wealthy market environment. For this purpose, a quasi-experimental design was formulated and the Swiss automotive market was selected. This market has some peculiarities in comparison to other markets, such as generally wealthy customers who demand fuel-efficient cars with significant horse power in the higher price range. Videos of personal sales conversations were produced and shown to the study participants for evaluation. The sales took place in the automotive sector, but the results can be transferred to other sectors. The theoretical concept of personal sales is introduced, sales theories, techniques and strategies are discussed. The different types of communication are introduced and explained. As a result, a factor analysis is conducted in order to interpret the results. The paper provides then conclusions by discussing and construing the results. Theoretical and managerial contributions and possible limitations are derived.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Eastern European and Central Asian Research (JEECAR).

  • ISSN

    2328-8272

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    25-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85066324643