THE GREEN CONSUMER IN THE CZECH REPUBLIC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F19%3A00036606" target="_blank" >RIV/29142890:_____/19:00036606 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
THE GREEN CONSUMER IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku v původním jazyce
Today, the green “trend” is rapidly spreading across Europe. Consumers’ segments, each with its own response time to this new development have been identified. The observable differences in their worldview and/or purchasing behaviour are influenced by gender, age, education level and/or by the size of respondents’ hometowns. This paper summarises the research results of Czech consumers’ green behaviour in the context of their demography and motivation to be green.
Název v anglickém jazyce
THE GREEN CONSUMER IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
Today, the green “trend” is rapidly spreading across Europe. Consumers’ segments, each with its own response time to this new development have been identified. The observable differences in their worldview and/or purchasing behaviour are influenced by gender, age, education level and/or by the size of respondents’ hometowns. This paper summarises the research results of Czech consumers’ green behaviour in the context of their demography and motivation to be green.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Creative strategy/strategy of creativity
ISBN
978-80-88260-38-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
72-84
Název nakladatele
Professional Publishing
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—