Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Purported Green Attitude vs. Actual Pro-Environmental Behaviour of Czech Consumers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F20%3A00039748" target="_blank" >RIV/29142890:_____/20:00039748 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://msijournal.com/green-attitude-behaviour-consumers/" target="_blank" >https://msijournal.com/green-attitude-behaviour-consumers/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46286/msi.2020.15.4.3" target="_blank" >10.46286/msi.2020.15.4.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Purported Green Attitude vs. Actual Pro-Environmental Behaviour of Czech Consumers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Green attitudes and consumer behaviour should correlate in order to achieve environmental objectives. Yet an attitude-behaviour gap exists, and there are many reasons why green attitudes are not proportionately translated into actual behaviour. This paper aims to describe the foundations of green attitudes of Czech consumers – their trust in solutions of companies, their belief in global warming and their willingness to join pro-environmental initiatives. Czech consumers were segmented by their gender, age and education. Based on a literature review and the results of this research, managerial implications were suggested in order to reduce this attitude-behaviour gap and help companies to communicate their green strategy more effectively. These findings were framed by the previous research papers by the authors (Jaderná et al.) and should give an indication how to understand Czech consumers better.

  • Název v anglickém jazyce

    Purported Green Attitude vs. Actual Pro-Environmental Behaviour of Czech Consumers

  • Popis výsledku anglicky

    Green attitudes and consumer behaviour should correlate in order to achieve environmental objectives. Yet an attitude-behaviour gap exists, and there are many reasons why green attitudes are not proportionately translated into actual behaviour. This paper aims to describe the foundations of green attitudes of Czech consumers – their trust in solutions of companies, their belief in global warming and their willingness to join pro-environmental initiatives. Czech consumers were segmented by their gender, age and education. Based on a literature review and the results of this research, managerial implications were suggested in order to reduce this attitude-behaviour gap and help companies to communicate their green strategy more effectively. These findings were framed by the previous research papers by the authors (Jaderná et al.) and should give an indication how to understand Czech consumers better.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Marketing Science & Inspirations

  • ISSN

    1338-7944

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    27-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus