Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determinants of Consumer Awareness of Green Products: A Study of Customers of Super Markets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43875228" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43875228 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determinants of Consumer Awareness of Green Products: A Study of Customers of Super Markets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Conceptualization and research on transitions to a sustainable production and consumption have emerged as a new global challenge. Yet, very limited studies have conceptualized on consumers' awareness about green products. Filing this gap, the objective of this paper is to identify determinants of consumer's awareness on sustainable consumption behaviour. Two hypotheses related to social value and environmental concern of consumers over awareness of green products of customers were derived. Using a structured questionnaire, a survey was conducted interviewing 213 consumers who purchase green products from supermarkets in West Bengal in India. Data were analyzed using statistical Z-tests. Accordingly, the analysis proved that social values of consumers are positively co-related with consumer's awareness of green products while environmental concern indicated no relation. That paved the path to determine consumer's awareness of green products in India.

  • Název v anglickém jazyce

    Determinants of Consumer Awareness of Green Products: A Study of Customers of Super Markets

  • Popis výsledku anglicky

    Conceptualization and research on transitions to a sustainable production and consumption have emerged as a new global challenge. Yet, very limited studies have conceptualized on consumers' awareness about green products. Filing this gap, the objective of this paper is to identify determinants of consumer's awareness on sustainable consumption behaviour. Two hypotheses related to social value and environmental concern of consumers over awareness of green products of customers were derived. Using a structured questionnaire, a survey was conducted interviewing 213 consumers who purchase green products from supermarkets in West Bengal in India. Data were analyzed using statistical Z-tests. Accordingly, the analysis proved that social values of consumers are positively co-related with consumer's awareness of green products while environmental concern indicated no relation. That paved the path to determine consumer's awareness of green products in India.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mediterranean Journal of Social Sciences

  • ISSN

    2039-9340

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    349-354

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus