Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student Adoption of a Non-Traditional Teaching Method in Accounting: How Previous Experience Impedes Willingness to Change.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F19%3A00036745" target="_blank" >RIV/29142890:_____/19:00036745 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/206/171" target="_blank" >https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/206/171</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2019.120101" target="_blank" >10.7160/eriesj.2019.120101</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student Adoption of a Non-Traditional Teaching Method in Accounting: How Previous Experience Impedes Willingness to Change.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main focus of the study is to examine the different ways that students might accept the new teaching method. We consider the utilisation of an active form of teaching, as opposed to a passive form, which is the more prevalent form of teaching accountancy in the Czech Republic. Since the use of active forms of teaching brings a range of advantages, case studies are rarely used, so we were interested to see the students’ reaction. The research was conducted over two consecutive academic years and the main factors that were examined to assess the introduction of real-life case studies were country, gender and previous experience with accountancy education at secondary school. The results clearly show that men accept the new way of teaching better than women. Students with previous experience erceived case studies negatively. The results of the study indicate that when introducing changes to teaching, the need to introduce the changes must be appropriately clarified

  • Název v anglickém jazyce

    Student Adoption of a Non-Traditional Teaching Method in Accounting: How Previous Experience Impedes Willingness to Change.

  • Popis výsledku anglicky

    The main focus of the study is to examine the different ways that students might accept the new teaching method. We consider the utilisation of an active form of teaching, as opposed to a passive form, which is the more prevalent form of teaching accountancy in the Czech Republic. Since the use of active forms of teaching brings a range of advantages, case studies are rarely used, so we were interested to see the students’ reaction. The research was conducted over two consecutive academic years and the main factors that were examined to assess the introduction of real-life case studies were country, gender and previous experience with accountancy education at secondary school. The results clearly show that men accept the new way of teaching better than women. Students with previous experience erceived case studies negatively. The results of the study indicate that when introducing changes to teaching, the need to introduce the changes must be appropriately clarified

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85065972463