B2B Relationship to Fair Trade
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F20%3A00037401" target="_blank" >RIV/29142890:_____/20:00037401 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12510/19:43900713
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
B2B Relationship to Fair Trade
Popis výsledku v původním jazyce
The meaning of fair trade is to meet the needs of today's society provided the quality of future generations life. As well as fair trade and sustainable consumption is one of the main goals of companies that lead up sustainability at all levels of human being. Business compa-nies are gradually setting specific patterns of their behavior in relation to activities related to fair trade issues. These steps should lead to sustainable management including but not limited to recycling at all levels of the production and distribution chain, the development and communication of environmentally friendly products and services, and the use of renewable energy sources. The general fair trade concept is based on vertical cooperation between tra-ders of developed countries and small producers from developing countries.
Název v anglickém jazyce
B2B Relationship to Fair Trade
Popis výsledku anglicky
The meaning of fair trade is to meet the needs of today's society provided the quality of future generations life. As well as fair trade and sustainable consumption is one of the main goals of companies that lead up sustainability at all levels of human being. Business compa-nies are gradually setting specific patterns of their behavior in relation to activities related to fair trade issues. These steps should lead to sustainable management including but not limited to recycling at all levels of the production and distribution chain, the development and communication of environmentally friendly products and services, and the use of renewable energy sources. The general fair trade concept is based on vertical cooperation between tra-ders of developed countries and small producers from developing countries.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 13th International Scientific Conference INPROFORUM
ISBN
978-80-7394-776-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
89-94
Název nakladatele
Faculty of Economics, University of South Bohemia in České Budějovice
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—