Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

B2B Relationship to Fair Trade

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F20%3A00037401" target="_blank" >RIV/29142890:_____/20:00037401 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/19:43900713

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    B2B Relationship to Fair Trade

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The meaning of fair trade is to meet the needs of today's society provided the quality of future generations life. As well as fair trade and sustainable consumption is one of the main goals of companies that lead up sustainability at all levels of human being. Business compa-nies are gradually setting specific patterns of their behavior in relation to activities related to fair trade issues. These steps should lead to sustainable management including but not limited to recycling at all levels of the production and distribution chain, the development and communication of environmentally friendly products and services, and the use of renewable energy sources. The general fair trade concept is based on vertical cooperation between tra-ders of developed countries and small producers from developing countries.

  • Název v anglickém jazyce

    B2B Relationship to Fair Trade

  • Popis výsledku anglicky

    The meaning of fair trade is to meet the needs of today's society provided the quality of future generations life. As well as fair trade and sustainable consumption is one of the main goals of companies that lead up sustainability at all levels of human being. Business compa-nies are gradually setting specific patterns of their behavior in relation to activities related to fair trade issues. These steps should lead to sustainable management including but not limited to recycling at all levels of the production and distribution chain, the development and communication of environmentally friendly products and services, and the use of renewable energy sources. The general fair trade concept is based on vertical cooperation between tra-ders of developed countries and small producers from developing countries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Scientific Conference INPROFORUM

  • ISBN

    978-80-7394-776-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    89-94

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics, University of South Bohemia in České Budějovice

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku