Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zhodnocení postavení třtinového cukru jako komodity v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A71132" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:71132 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zhodnocení postavení třtinového cukru jako komodity v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem předkládaného příspěvku je provést zhodnocení postavení třtinového cukru jako komodity a úrovně spotřebitelského povědomí o něm v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice. Článek podává souhrnný přehled o stavu prodeje komodity fairtradový třtinový cukr v mezinárodním kontextu a v České republice. V rámci provedeného dotazníkového šetření jsou také předkládány jeho výsledky v oblasti úrovně spotřebitelského povědomí ve vztahu k třtinovému cukru Světové hospodářství je v současné době silně globalizováno, což způsobuje prohlubování ekonomických a sociálních rozdílů mezi vyspělými státy a zeměmi třetího světa. Fair trade je obchodní koncept založený na principech solidarity, dialogu a transparentnosti, který se snaží přispět k udržitelnému rozvoji. Fair trade se stává nikoliv pouze obchodní filozofií, ale také postojem jednotlivce, zájmové skupiny či organizace v rámci evropského prostoru.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of position of cane sugar as commodity within fair trade business concept in Czech republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the present paper is to evaluate the position of cane sugar as a commodity and the level of consumer awareness of it, within the fair trade business concept in the Czech Republic. This paper summarizes the state of the sale of cane sugar commodities in the international context and in the Czech Republic. As part of the realized questionnaire survey the results in the level of consumer awareness in relation to cane sugar are also presented. The world economy is currently heavily globalized, which in turn leads to the deepening of economic and social disparities between the developed countries and the Third World. Fair Trade is a concept based on the principles of solidarity, dialogue and transparency, which aims to contribute to sustainable development. Fair Trade has become not only business philosophy, but also the attitudes of individuals, interest groups or organization within the European area.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    40500 - Other agricultural sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Listy cukrovarnické a řepařské

  • ISSN

    1210-3306

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    133

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7-8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    253-257

  • Kód UT WoS článku

    000407370500013

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85027345728