FAIR TRADE V ČESKÉ REPUBLICE V KONTEXTU TRVALE URDŽITELNÉHO ROZVOJE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A66451" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:66451 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
FAIR TRADE V ČESKÉ REPUBLICE V KONTEXTU TRVALE URDŽITELNÉHO ROZVOJE
Popis výsledku v původním jazyce
Světové hospodářství je v současné době silně globalizováno, což způsobuje prohlubování ekonomických a sociálních rozdílů mezi vyspělými státy a zeměmi třetího světa. Fair Trade je obchodní koncept založený na principech solidarity, dialogu a transparentnosti, který se snaží přispět k udržitelnému rozvoji. Po vstupu České republiky začal být obchod s fairtradovými produkty soustavně monitorován a jejich maloobchodní obrat vykazuje trvalý růst. Výrazné odlišnosti lze sledovat v oblasti celkového sortimentu tohoto zboží oproti jiným členským státům EU. Z hlediska počtu prodejních míst výrobků Fair Trade se tato hodnota v České republice v jednotlivých letech příliš nemění, avšak významně se mění jejich celková struktura. Fair Trade se stává nikoliv pouzeobchodní filozofií, ale také postojem jednotlivce, zájmové skupiny populace či organizace v rámci evropského prostoru.
Název v anglickém jazyce
Fair Trade in the Czech Republic in the context of sustainable development
Popis výsledku anglicky
The world economy is currently heavily globalized, which in turn leads to the deepening of economic and social disparities between the developed countries and the Third World. Fair Trade is a concept based on the principles of solidarity, dialogue and transparency, which aims to contribute to sustainable development. After the Czech Republic became Fair Trade products constantly monitored and retail sales showing steady growth. Significant differences can be observed in the total range of this product compared to other EU Member States. In terms of number of sales outlets Fair Trade products to the value in the Czech Republic each year has not changed much, but significantly changing their overall structure. Fair Trade has become not only business philosophy, but also the attitudes of individuals, interest groups of the population or organization within the European area.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Socioekonomické aspekty trvale udržitelného rozvoje České republiky 10 let po vstupu do Evropské unie
ISBN
978-80-87472-69-9
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
59-65
Počet stran knihy
172
Název nakladatele
Vysoká škola evrospkých a reigonálních studií, o.p.s.
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS kapitoly
—