Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Propagace Fair Trade

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A63472" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:63472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Propagace Fair Trade

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fair Trade je obchodní partnerství založené na dialogu, transparentnosti a respektu usilující o větší rovnost, čímž přispívá k udržitelnému rozvoji. Ekvivalentním pojmem výrazu Fair Trade je v češtině spravedlivý obchod. Tímto termínem je označována lidská činnost, přesněji způsob obchodování, při kterém se koupí podporuje příležitost skupiny výrobců na spravedlivou část zisku. Základní cíle Fair Trade jsou definovány od roku 2002, kdy se poprvé objevily ve zprávě Mezinárodní organizace práce (ILO). Fair Trade obchody nejsou v České republice od svých počátků přesně monitorovány, avšak Asociace pro Fair Trade poskytuje alespoň odhady těchto obchodů. Od roku 2007 jsou Fair Trade obchody přesně zaznamenávány. Vývoj maloobchodního obratu s fairtradovými produkty má v České republice rostoucí tendenci. Na základě toho lze usoudit, že i celkový objem produktů obchodovaných v rámci Fair Trade se zvyšuje. Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi je však celkový obrat fairtradových produktů s

  • Název v anglickém jazyce

    Promotion Fair Trade

  • Popis výsledku anglicky

    Fair Trade is a trading partnership, based on dialogue, transparency and respect, seeking greater equality, thereby contributing to sustainable development. The basic objectives of Fair Trade are defined since 2002, when it first appeared in the report of the International Labour Organisation (ILO). Fair Trade shops in the Czech Republic are not since their emergence accurately monitored, but the Association of Fair Trade provides estimates of number of these stores. Since 2007, the Fair Trade shops areaccurately recorded. Development of retail trade turnover with fair trade products in the Czech Republic has an upward trend. Based on this, it can be concluded that the total volume of products traded within the Fair Trade also increases. In comparisonto other European countries, the overall turnover of fair trade products remains, however, still relatively low. Total number of fair trade outlets does not change but the structure of these outlets is changing. In the Czech Republic, Fa

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Agrarian Perspectives - Proceedings of the 22th Scientific Conference: Development trends in agribussiness

  • ISBN

    978-80-213-2419-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    361-368

  • Název nakladatele

    CULS Prague, Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Prague, CR

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague, CR

  • Datum konání akce

    17. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000338040300033