Propagace Fair Trade
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A63472" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:63472 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Propagace Fair Trade
Popis výsledku v původním jazyce
Fair Trade je obchodní partnerství založené na dialogu, transparentnosti a respektu usilující o větší rovnost, čímž přispívá k udržitelnému rozvoji. Ekvivalentním pojmem výrazu Fair Trade je v češtině spravedlivý obchod. Tímto termínem je označována lidská činnost, přesněji způsob obchodování, při kterém se koupí podporuje příležitost skupiny výrobců na spravedlivou část zisku. Základní cíle Fair Trade jsou definovány od roku 2002, kdy se poprvé objevily ve zprávě Mezinárodní organizace práce (ILO). Fair Trade obchody nejsou v České republice od svých počátků přesně monitorovány, avšak Asociace pro Fair Trade poskytuje alespoň odhady těchto obchodů. Od roku 2007 jsou Fair Trade obchody přesně zaznamenávány. Vývoj maloobchodního obratu s fairtradovými produkty má v České republice rostoucí tendenci. Na základě toho lze usoudit, že i celkový objem produktů obchodovaných v rámci Fair Trade se zvyšuje. Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi je však celkový obrat fairtradových produktů s
Název v anglickém jazyce
Promotion Fair Trade
Popis výsledku anglicky
Fair Trade is a trading partnership, based on dialogue, transparency and respect, seeking greater equality, thereby contributing to sustainable development. The basic objectives of Fair Trade are defined since 2002, when it first appeared in the report of the International Labour Organisation (ILO). Fair Trade shops in the Czech Republic are not since their emergence accurately monitored, but the Association of Fair Trade provides estimates of number of these stores. Since 2007, the Fair Trade shops areaccurately recorded. Development of retail trade turnover with fair trade products in the Czech Republic has an upward trend. Based on this, it can be concluded that the total volume of products traded within the Fair Trade also increases. In comparisonto other European countries, the overall turnover of fair trade products remains, however, still relatively low. Total number of fair trade outlets does not change but the structure of these outlets is changing. In the Czech Republic, Fa
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Agrarian Perspectives - Proceedings of the 22th Scientific Conference: Development trends in agribussiness
ISBN
978-80-213-2419-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
361-368
Název nakladatele
CULS Prague, Faculty of Economics and Management
Místo vydání
Prague, CR
Místo konání akce
Czech University of Life Sciences Prague, CR
Datum konání akce
17. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000338040300033