Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Approaches to Marketing Activities of Small And Medium-sized Enterprises with Closer Focus on Marketing Communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F20%3A00037402" target="_blank" >RIV/29142890:_____/20:00037402 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/19:43900764

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Approaches to Marketing Activities of Small And Medium-sized Enterprises with Closer Focus on Marketing Communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research provides a broad overview of marketing activities used by entrepreneurs which fulfil the criteria set by small and medium-sized business (SMB) categorization.This paper provides a basic introduction to these activities, focusing on approaches towards sustainability and its principles applied in marketing communication. The target file contained businesses with more than ten employees with headquarters in the South Bohemia region. The research sample was based on stratified sampling, where strata comprised the number of employees and the form of business. The results show that marketing activities are predominantly profit-oriented, not primarily designed according to sustainable marketing principles. However, there are differences between those two categories as middle-sized enterprises incline to choose sustainable techniques more often. Also, the selection of used communication tools is different. For their limited budget small businesses often pay for sales promotion and online marketing. Middle-sized enterprises behave differently in using more expensive tools and techniques, such as advertising, event marketing, sponsoring and direct marketing.

  • Název v anglickém jazyce

    Approaches to Marketing Activities of Small And Medium-sized Enterprises with Closer Focus on Marketing Communication

  • Popis výsledku anglicky

    The research provides a broad overview of marketing activities used by entrepreneurs which fulfil the criteria set by small and medium-sized business (SMB) categorization.This paper provides a basic introduction to these activities, focusing on approaches towards sustainability and its principles applied in marketing communication. The target file contained businesses with more than ten employees with headquarters in the South Bohemia region. The research sample was based on stratified sampling, where strata comprised the number of employees and the form of business. The results show that marketing activities are predominantly profit-oriented, not primarily designed according to sustainable marketing principles. However, there are differences between those two categories as middle-sized enterprises incline to choose sustainable techniques more often. Also, the selection of used communication tools is different. For their limited budget small businesses often pay for sales promotion and online marketing. Middle-sized enterprises behave differently in using more expensive tools and techniques, such as advertising, event marketing, sponsoring and direct marketing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50800 - Media and communications

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Scientific Conference INPROFORUM

  • ISBN

    978-80-7394-776-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    66-71

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics, University of South Bohemia in České Budějovice

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku