Marketing and Marketing Communication in SMEs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F13%3A%230000011" target="_blank" >RIV/04274644:_____/13:#0000011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Marketing and Marketing Communication in SMEs
Popis výsledku v původním jazyce
This paper reveals the main findings of two research studies carried out in cooperation with the University of Finance and Administration in Prague within the realization of research projects focused on the needs of businesses. The research in small-and medium-sized enterprises was looking into the application of decisive market competencies and the removal of possible contradictions in small-and medium-sized enterprises: it explored the key marketing activities in the companies with independent marketing units and in the companies where the marketing functions are managed by other business units. The research was aiming to find differences in the intensity and scope of marketing activities in these two tested segments and major obstacles to the application of marketing principles in everyday commercial life of businesses, the values of competitive advantages, etc.
Název v anglickém jazyce
Marketing and Marketing Communication in SMEs
Popis výsledku anglicky
This paper reveals the main findings of two research studies carried out in cooperation with the University of Finance and Administration in Prague within the realization of research projects focused on the needs of businesses. The research in small-and medium-sized enterprises was looking into the application of decisive market competencies and the removal of possible contradictions in small-and medium-sized enterprises: it explored the key marketing activities in the companies with independent marketing units and in the companies where the marketing functions are managed by other business units. The research was aiming to find differences in the intensity and scope of marketing activities in these two tested segments and major obstacles to the application of marketing principles in everyday commercial life of businesses, the values of competitive advantages, etc.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Research Studies Journal
ISSN
1108-2976
e-ISSN
—
Svazek periodika
Vol. XVI
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GR - Řecká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
113-126
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—