Automotive configurator as a digital platform for product customization
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F20%3A00041362" target="_blank" >RIV/29142890:_____/20:00041362 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-c6c116c5-a0e8-496d-84a3-0d36614c5039/c/76-86_Velinov_Beranek_Automotive_configurator_as_a_digital_platform.pdf" target="_blank" >http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-c6c116c5-a0e8-496d-84a3-0d36614c5039/c/76-86_Velinov_Beranek_Automotive_configurator_as_a_digital_platform.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15611/e21.2020.05" target="_blank" >10.15611/e21.2020.05</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Automotive configurator as a digital platform for product customization
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the characteristics of product sales and services online in the automotive business. The study sheds light on product customization and its effect in the eyes of customers, and examines modern tools in marketing communication such as online configurator, online product videos, tutorials for customers, and online chatbots as a possibility of creating a positive experience for different customers. The authors investigated the automotive configurators of two global car producers, Skoda Auto and Opel. Based on the research conducted as an experiment configuring a vehicle by respondents in the Czech Republic, the results show that from the customer’s point of view, the Skoda Auto configurator possesses more comprehensive characteristics in comparison to its competitor, Opel.
Název v anglickém jazyce
Automotive configurator as a digital platform for product customization
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the characteristics of product sales and services online in the automotive business. The study sheds light on product customization and its effect in the eyes of customers, and examines modern tools in marketing communication such as online configurator, online product videos, tutorials for customers, and online chatbots as a possibility of creating a positive experience for different customers. The authors investigated the automotive configurators of two global car producers, Skoda Auto and Opel. Based on the research conducted as an experiment configuring a vehicle by respondents in the Czech Republic, the results show that from the customer’s point of view, the Skoda Auto configurator possesses more comprehensive characteristics in comparison to its competitor, Opel.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
EKONOMIA XXI WIEKU
ISSN
2449-9757
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
23
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
76-86
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—