Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Automotive configurator as a digital platform for product customization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F20%3A00041362" target="_blank" >RIV/29142890:_____/20:00041362 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-c6c116c5-a0e8-496d-84a3-0d36614c5039/c/76-86_Velinov_Beranek_Automotive_configurator_as_a_digital_platform.pdf" target="_blank" >http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-c6c116c5-a0e8-496d-84a3-0d36614c5039/c/76-86_Velinov_Beranek_Automotive_configurator_as_a_digital_platform.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15611/e21.2020.05" target="_blank" >10.15611/e21.2020.05</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Automotive configurator as a digital platform for product customization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the characteristics of product sales and services online in the automotive business. The study sheds light on product customization and its effect in the eyes of customers, and examines modern tools in marketing communication such as online configurator, online product videos, tutorials for customers, and online chatbots as a possibility of creating a positive experience for different customers. The authors investigated the automotive configurators of two global car producers, Skoda Auto and Opel. Based on the research conducted as an experiment configuring a vehicle by respondents in the Czech Republic, the results show that from the customer’s point of view, the Skoda Auto configurator possesses more comprehensive characteristics in comparison to its competitor, Opel.

  • Název v anglickém jazyce

    Automotive configurator as a digital platform for product customization

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the characteristics of product sales and services online in the automotive business. The study sheds light on product customization and its effect in the eyes of customers, and examines modern tools in marketing communication such as online configurator, online product videos, tutorials for customers, and online chatbots as a possibility of creating a positive experience for different customers. The authors investigated the automotive configurators of two global car producers, Skoda Auto and Opel. Based on the research conducted as an experiment configuring a vehicle by respondents in the Czech Republic, the results show that from the customer’s point of view, the Skoda Auto configurator possesses more comprehensive characteristics in comparison to its competitor, Opel.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    EKONOMIA XXI WIEKU

  • ISSN

    2449-9757

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    23

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    76-86

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus