Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

“Being greener or greenwashing”: The new reality of Corporate Social Responsibility Practices across Czech Automotive firms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F21%3A00041166" target="_blank" >RIV/29142890:_____/21:00041166 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/MI_2021_eng_FINAL.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/MI_2021_eng_FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    “Being greener or greenwashing”: The new reality of Corporate Social Responsibility Practices across Czech Automotive firms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Corporate social responsibility (CSR) is a widely discussed topics in the management segment of car manufacturers. The tendency to be greener than green, to be responsible to the society, to support economic growth in regions influences everyday decisions as much as strategic directions. Are the Czech businesses in the automotive industry socially responsible? How do they react to new challenges? This paper aims to show CSR activities provided by car manufacturers/their suppliers in the Czech Republic. The authors have divided it into 3 major pillars of CSR – economic, environmental, and social.

  • Název v anglickém jazyce

    “Being greener or greenwashing”: The new reality of Corporate Social Responsibility Practices across Czech Automotive firms

  • Popis výsledku anglicky

    Corporate social responsibility (CSR) is a widely discussed topics in the management segment of car manufacturers. The tendency to be greener than green, to be responsible to the society, to support economic growth in regions influences everyday decisions as much as strategic directions. Are the Czech businesses in the automotive industry socially responsible? How do they react to new challenges? This paper aims to show CSR activities provided by car manufacturers/their suppliers in the Czech Republic. The authors have divided it into 3 major pillars of CSR – economic, environmental, and social.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity: New changes, new challenges

  • ISBN

    978-80-572-0220-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    712-718

  • Název nakladatele

    University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava, Slovakia

  • Místo konání akce

    Trnava, Slovakia

  • Datum konání akce

    1. 1. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku