“Being greener or greenwashing”: The new reality of Corporate Social Responsibility Practices across Czech Automotive firms
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F21%3A00041166" target="_blank" >RIV/29142890:_____/21:00041166 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://fmk.sk/download/MI_2021_eng_FINAL.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/MI_2021_eng_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
“Being greener or greenwashing”: The new reality of Corporate Social Responsibility Practices across Czech Automotive firms
Popis výsledku v původním jazyce
Corporate social responsibility (CSR) is a widely discussed topics in the management segment of car manufacturers. The tendency to be greener than green, to be responsible to the society, to support economic growth in regions influences everyday decisions as much as strategic directions. Are the Czech businesses in the automotive industry socially responsible? How do they react to new challenges? This paper aims to show CSR activities provided by car manufacturers/their suppliers in the Czech Republic. The authors have divided it into 3 major pillars of CSR – economic, environmental, and social.
Název v anglickém jazyce
“Being greener or greenwashing”: The new reality of Corporate Social Responsibility Practices across Czech Automotive firms
Popis výsledku anglicky
Corporate social responsibility (CSR) is a widely discussed topics in the management segment of car manufacturers. The tendency to be greener than green, to be responsible to the society, to support economic growth in regions influences everyday decisions as much as strategic directions. Are the Czech businesses in the automotive industry socially responsible? How do they react to new challenges? This paper aims to show CSR activities provided by car manufacturers/their suppliers in the Czech Republic. The authors have divided it into 3 major pillars of CSR – economic, environmental, and social.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing Identity: New changes, new challenges
ISBN
978-80-572-0220-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
712-718
Název nakladatele
University of SS. Cyril and Methodius in Trnava
Místo vydání
Trnava, Slovakia
Místo konání akce
Trnava, Slovakia
Datum konání akce
1. 1. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—