Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Access to data from smart cars – does Article 102 TFEU open it up?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F24%3A00049596" target="_blank" >RIV/29142890:_____/24:00049596 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.inderscienceonline.com/doi/pdf/10.1504/IJATM.2024.144516" target="_blank" >https://www.inderscienceonline.com/doi/pdf/10.1504/IJATM.2024.144516</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Access to data from smart cars – does Article 102 TFEU open it up?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper addresses the issue of making available the data, features and automotive resources that are necessary for a competitive aftermarket to function and thrive. This issue is analysed specifically from the perspective of EU competition law, namely its prohibition of abuse of dominance. The analysis addresses the question of when a car manufacturer is in a dominant position and whether Article 102 TFEU can be applied when it denies or impedes access to data, functions and resources of the car it produces. While it is shown that there are some possibilities for using Article 102 TFEU, a more effective solution to the problem is likely to be an ex-ante regulation directly imposing obligations on car manufacturers.

  • Název v anglickém jazyce

    Access to data from smart cars – does Article 102 TFEU open it up?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper addresses the issue of making available the data, features and automotive resources that are necessary for a competitive aftermarket to function and thrive. This issue is analysed specifically from the perspective of EU competition law, namely its prohibition of abuse of dominance. The analysis addresses the question of when a car manufacturer is in a dominant position and whether Article 102 TFEU can be applied when it denies or impedes access to data, functions and resources of the car it produces. While it is shown that there are some possibilities for using Article 102 TFEU, a more effective solution to the problem is likely to be an ex-ante regulation directly imposing obligations on car manufacturers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50500 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Automotive Technology and Management

  • ISSN

    1741-5012

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    441-459

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85219160824