Motor vybavený vstřikovací jednotkou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F41604369%3A_____%2F18%3AN0000005" target="_blank" >RIV/41604369:_____/18:N0000005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mvvs.cz/cs/" target="_blank" >https://www.mvvs.cz/cs/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motor vybavený vstřikovací jednotkou
Popis výsledku v původním jazyce
Motor, kde karburátor byl nahrazen vstřikovacím systémem pro zvýšení spolehlivosti v provozu za různých atmosférických podmínek se zohledněním teploty motoru a výškové hladiny provozu UAV. Důležitým cílem bylo rovněž snížení měrné efektivní spotřeby paliva a tím výrazné zvýšení doletu stroje. Proces vývoje byl zaměřen zejména na dlouhodobé testování a optimalizace palivové mapy pro různé provozní režimy motoru a s tím související optimalizace složení směsi paliva se vzduchem mající výrazný vliv na životnost motoru. Proběhly dílčí testy jednotlivých komponentů – palivové podávací čerpadlo, vstřikovač, servopohon ovládání škrticí klapky. Optimalizace funkce vstřikování během byla zaměřena na zvládání přechodových režimů – akcelerace, volnoběh, vzletový režim (plné otevření škrtivé klapky) a cestovní režim.
Název v anglickém jazyce
Engine equipped with injection unit
Popis výsledku anglicky
An engine where the carburetor has been replaced by an injection system to increase reliability in operation under various atmospheric conditions, taking into account the engine temperature and the altitude level of UAV operation. An important goal was to further reduce the degree of efficient fuel consumption and thus increase the range of the machine. The development process was focused mainly on long-term testing and optimization of fuel maps for various engine operating modes and related optimization of the composition of the fuel-air mixture on having a significant effect having a significant. There were partial tests of individual components - fuel feed pump, injector, actuator controlling throttle valves. Optimization of the injection function during the target aimed at mastering the transition modes - acceleration, idling, take-off mode (full throttle opening) and travel mode.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG16_083%2F0010055" target="_blank" >EG16_083/0010055: Vývoj pohonných jednotek pro UAV/UAS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Motor vybavený vstřikovací jednotkou
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Snížení měrné efektivní spotřeby paliva, zvýšení doletu, částečné zvýšení výkonu v přechodových režimech. Systém je vybaven měřením spotřeby paliva, což zákazníci považují za velmi důležitý uživatelský prvek.
Ekonomické parametry
Zavedení do sériové výroby - výsledky projektu jsou potencionálními i stávajícími zákazníky často poptávány. Očekávání zvýšení obratu firmy. Udržení pozice na trhu. Rozvoj firemního know-how na úroveň světové konkurence . zvýšení konkurenceschopnosti Rozšíření produktové nabídky, osvojení nových technologií
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
41604369
Název vlastníka
MVVS, spol. s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
https://www.mvvs.cz/cs/