Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Study of Unconventional Cycles (Atkinson and Miller) with Mixture Heating as a Means for the Fuel Economy Improvement of a Throttled SI Engine at Part Load

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00202128" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00202128 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Study of Unconventional Cycles (Atkinson and Miller) with Mixture Heating as a Means for the Fuel Economy Improvement of a Throttled SI Engine at Part Load

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution is focused on an investigation of two well-known techniques, i.e. the modified Atkinson working cycle with a late intake valve closing (LIVC) and the Miller working cycle with an extreme early intake valve closing (EIVC) in order to increase the fuel economy of a throttled SI engine at a part load (high throttled mode). A commercial 1-D code was utilized in order to calculate the in-cylinder pressure and the fuel economy improvement for both unconventional cycles with and without mixture heating. A predictive turbulent flame model for SI engine, as a part of applied 1-D code, was used for combustion calculation. Data from experiments carried out on the SI engine with the Otto cycle were used for calibration of the engine model. Basedon results from simulations, a significant increase in fuel economy improvement has been observed compared to the Otto cycle, especially due to the application of the Miller cycle. Further fuel economy improvement has been achieved due to

  • Název v anglickém jazyce

    Study of Unconventional Cycles (Atkinson and Miller) with Mixture Heating as a Means for the Fuel Economy Improvement of a Throttled SI Engine at Part Load

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution is focused on an investigation of two well-known techniques, i.e. the modified Atkinson working cycle with a late intake valve closing (LIVC) and the Miller working cycle with an extreme early intake valve closing (EIVC) in order to increase the fuel economy of a throttled SI engine at a part load (high throttled mode). A commercial 1-D code was utilized in order to calculate the in-cylinder pressure and the fuel economy improvement for both unconventional cycles with and without mixture heating. A predictive turbulent flame model for SI engine, as a part of applied 1-D code, was used for combustion calculation. Data from experiments carried out on the SI engine with the Otto cycle were used for calibration of the engine model. Basedon results from simulations, a significant increase in fuel economy improvement has been observed compared to the Otto cycle, especially due to the application of the Miller cycle. Further fuel economy improvement has been achieved due to

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SAE International Journal of Engines

  • ISSN

    1946-3936

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1624-1636

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus