*Influence of the Atkinson and the Miller Cycle on the Dynamic Compression Ratio
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213705" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213705 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Influence of the Atkinson and the Miller Cycle on the Dynamic Compression Ratio
Popis výsledku v původním jazyce
*Article deals with a simulation study of influence of the Atkinson and the Miller cycle on a dynamic compression ratio (CR) of the spark ignition (SI) engine at part load. Investigation was carried out using the commercial 1-D code GT-Power. This research is realized to investigate possibilities to increase in the SI engine efficiency at part load in the author?s laboratory. Application of both mentioned unconventional cycles eliminates the pumping losses and thus the SI engine efficiency can increase.Based on the calculated results, dynamic CR can remain unchanged using the Miller cycle in comparison to the conventional Otto cycle. However, application of the Atkinson cycle causes significant decrease in the dynamic CR. Thus, the Miller cycle appears as a cycle thermodynamically more suitable than the Atkinson cycle.
Název v anglickém jazyce
*Influence of the Atkinson and the Miller Cycle on the Dynamic Compression Ratio
Popis výsledku anglicky
*Article deals with a simulation study of influence of the Atkinson and the Miller cycle on a dynamic compression ratio (CR) of the spark ignition (SI) engine at part load. Investigation was carried out using the commercial 1-D code GT-Power. This research is realized to investigate possibilities to increase in the SI engine efficiency at part load in the author?s laboratory. Application of both mentioned unconventional cycles eliminates the pumping losses and thus the SI engine efficiency can increase.Based on the calculated results, dynamic CR can remain unchanged using the Miller cycle in comparison to the conventional Otto cycle. However, application of the Atkinson cycle causes significant decrease in the dynamic CR. Thus, the Miller cycle appears as a cycle thermodynamically more suitable than the Atkinson cycle.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TRANSCOM 2013, 10-th European Conference of Young Researchers and Scientists. Proceedings, Section 6
ISBN
978-80-554-0695-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
223-226
Název nakladatele
University of Žilina, Faculty of Mechanical Engineering, Department of Materials Engineering
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
24. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—