Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*Influence of the Atkinson and the Miller Cycle on the Dynamic Compression Ratio

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213705" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213705 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    *Influence of the Atkinson and the Miller Cycle on the Dynamic Compression Ratio

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *Article deals with a simulation study of influence of the Atkinson and the Miller cycle on a dynamic compression ratio (CR) of the spark ignition (SI) engine at part load. Investigation was carried out using the commercial 1-D code GT-Power. This research is realized to investigate possibilities to increase in the SI engine efficiency at part load in the author?s laboratory. Application of both mentioned unconventional cycles eliminates the pumping losses and thus the SI engine efficiency can increase.Based on the calculated results, dynamic CR can remain unchanged using the Miller cycle in comparison to the conventional Otto cycle. However, application of the Atkinson cycle causes significant decrease in the dynamic CR. Thus, the Miller cycle appears as a cycle thermodynamically more suitable than the Atkinson cycle.

  • Název v anglickém jazyce

    *Influence of the Atkinson and the Miller Cycle on the Dynamic Compression Ratio

  • Popis výsledku anglicky

    *Article deals with a simulation study of influence of the Atkinson and the Miller cycle on a dynamic compression ratio (CR) of the spark ignition (SI) engine at part load. Investigation was carried out using the commercial 1-D code GT-Power. This research is realized to investigate possibilities to increase in the SI engine efficiency at part load in the author?s laboratory. Application of both mentioned unconventional cycles eliminates the pumping losses and thus the SI engine efficiency can increase.Based on the calculated results, dynamic CR can remain unchanged using the Miller cycle in comparison to the conventional Otto cycle. However, application of the Atkinson cycle causes significant decrease in the dynamic CR. Thus, the Miller cycle appears as a cycle thermodynamically more suitable than the Atkinson cycle.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    TRANSCOM 2013, 10-th European Conference of Young Researchers and Scientists. Proceedings, Section 6

  • ISBN

    978-80-554-0695-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    223-226

  • Název nakladatele

    University of Žilina, Faculty of Mechanical Engineering, Department of Materials Engineering

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    24. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku