Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

*Výzkum a vývoj ve zvyšování účinnosti zážehových motorů v nízkém zatížení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213712" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213712 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    *Výzkum a vývoj ve zvyšování účinnosti zážehových motorů v nízkém zatížení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    *Příspěvek popisuje postupy a metody ve výzkumu zvyšování účinnosti zážehových motorů v nízkém zatížení, aplikované ve výzkumném Centru vozidel udržitelné mobility Josefa Božka. Jsou popsány jak experimentální aktivity (přívod nechlazených EGR i externíohřev směsi na vstupu), tak i 1-D simulace v komerčním kódu GT-Power (modifikovaný Atkinsonův cyklus a extrémní Millerův cyklus). Společným znakem prováděných výzkumných aktivit je vyšetřování způsobů pro eliminaci tzv. pumpovních ztrát v pracovním cyklumotoru. V závěru příspěvku je uvedeno porovnání vlivu vyšetřovaných způsobů na eliminaci pumpovních ztrát.

  • Název v anglickém jazyce

    *Research and Development of SI Engine Efficiency Increasing at a Part Load

  • Popis výsledku anglicky

    *This contribution deals with approaches and methods in research of SI engine efficiency increasing at a part load, applied in Josef Bozek Vehicle Centre for Sustainable mobility. Both the experimental activities (i.e. uncooled EGR delivery and externalmixture heating in intake) and also 1-D simulations in commercial code GT-Power (i.e. a modified Atkinson cycle and an extreme Miller cycle) are described in the contribution. A common feature of the research activities is an investigation of ways to eliminate pumping losses in the engine working cycle. Comparison of these investigated ways on pumping losses decreasing is stated in a conclusion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Výzkum a zkoušky v dopravní technice, sborník semináře

  • ISBN

    978-80-7395-626-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Universita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    24. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku