Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Working Cycle Changes by EGR Delivery into Intake of SI Engine in a Low Load

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00174381" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00174381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Working Cycle Changes by EGR Delivery into Intake of SI Engine in a Low Load

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is focused on the changes investigation of both rate-of-heat-release (ROHR) and pumping work in the working cycle of a low loaded naturally aspirated SI engine by delivery of uncooled recirculated exhaust gas (EGR) into the intake. The investigation was performed in the experimental way. Changes in the working cycle investigation was carried out within the framework of research of the possibilities for low loaded of SI engine efficiency increasing. A small engine efficiency increase was detected only under the conditions with small EGR rate in intake. Examined SI engine was natural gas fuelled with stoichiometric concept. Low load of engine was represented by value of bmep = 200 kPa. Significant decrease of the pumping work was achieved under massive EGR rate conditions. Burning velocity was decreased with increasing of the EGR rate. However, a small increase of burning velocity was detected under the conditions of very high EGR rate.

  • Název v anglickém jazyce

    Working Cycle Changes by EGR Delivery into Intake of SI Engine in a Low Load

  • Popis výsledku anglicky

    This article is focused on the changes investigation of both rate-of-heat-release (ROHR) and pumping work in the working cycle of a low loaded naturally aspirated SI engine by delivery of uncooled recirculated exhaust gas (EGR) into the intake. The investigation was performed in the experimental way. Changes in the working cycle investigation was carried out within the framework of research of the possibilities for low loaded of SI engine efficiency increasing. A small engine efficiency increase was detected only under the conditions with small EGR rate in intake. Examined SI engine was natural gas fuelled with stoichiometric concept. Low load of engine was represented by value of bmep = 200 kPa. Significant decrease of the pumping work was achieved under massive EGR rate conditions. Burning velocity was decreased with increasing of the EGR rate. However, a small increase of burning velocity was detected under the conditions of very high EGR rate.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3+4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus