Behaviors of Indicated Efficiency of SI Engine at Low Load under EGR Delivery and Mixture Heating
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189099" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00189099 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Behaviors of Indicated Efficiency of SI Engine at Low Load under EGR Delivery and Mixture Heating
Popis výsledku v původním jazyce
The article is focused on an investigation of the changes of the indicated efficiency in the high-pressure as well as in the low-pressure part of the working cycle of an SI engine at low load. This investigation was carried out within the framework of research on possibilities for increasing the SI engine efficiency at low load. SI engine was tested under conditions of both un-cooled EGR delivery and mixture heating (without EGR delivery). Testing engine was natural gas fuelled on a stoichiometric basis. Low engine load was represented by chosen value of bmep=200 kPa. Different behaviors of the indicated efficiency in both high-pressure and low-pressure part of working cycle under EGR and mixture heating conditions were observed.
Název v anglickém jazyce
Behaviors of Indicated Efficiency of SI Engine at Low Load under EGR Delivery and Mixture Heating
Popis výsledku anglicky
The article is focused on an investigation of the changes of the indicated efficiency in the high-pressure as well as in the low-pressure part of the working cycle of an SI engine at low load. This investigation was carried out within the framework of research on possibilities for increasing the SI engine efficiency at low load. SI engine was tested under conditions of both un-cooled EGR delivery and mixture heating (without EGR delivery). Testing engine was natural gas fuelled on a stoichiometric basis. Low engine load was represented by chosen value of bmep=200 kPa. Different behaviors of the indicated efficiency in both high-pressure and low-pressure part of working cycle under EGR and mixture heating conditions were observed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2011
ISBN
—
ISSN
1337-8996
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
20-26
Název nakladatele
Žilinská univerzita v Žilině
Místo vydání
Žilina, Univerzitná 1
Místo konání akce
Zilina
Datum konání akce
8. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—