Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Behaviors of Indicated Efficiency of SI Engine at Low Load under EGR Delivery and Mixture Heating

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189099" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00189099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Behaviors of Indicated Efficiency of SI Engine at Low Load under EGR Delivery and Mixture Heating

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is focused on an investigation of the changes of the indicated efficiency in the high-pressure as well as in the low-pressure part of the working cycle of an SI engine at low load. This investigation was carried out within the framework of research on possibilities for increasing the SI engine efficiency at low load. SI engine was tested under conditions of both un-cooled EGR delivery and mixture heating (without EGR delivery). Testing engine was natural gas fuelled on a stoichiometric basis. Low engine load was represented by chosen value of bmep=200 kPa. Different behaviors of the indicated efficiency in both high-pressure and low-pressure part of working cycle under EGR and mixture heating conditions were observed.

  • Název v anglickém jazyce

    Behaviors of Indicated Efficiency of SI Engine at Low Load under EGR Delivery and Mixture Heating

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on an investigation of the changes of the indicated efficiency in the high-pressure as well as in the low-pressure part of the working cycle of an SI engine at low load. This investigation was carried out within the framework of research on possibilities for increasing the SI engine efficiency at low load. SI engine was tested under conditions of both un-cooled EGR delivery and mixture heating (without EGR delivery). Testing engine was natural gas fuelled on a stoichiometric basis. Low engine load was represented by chosen value of bmep=200 kPa. Different behaviors of the indicated efficiency in both high-pressure and low-pressure part of working cycle under EGR and mixture heating conditions were observed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2011

  • ISBN

  • ISSN

    1337-8996

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    20-26

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita v Žilině

  • Místo vydání

    Žilina, Univerzitná 1

  • Místo konání akce

    Zilina

  • Datum konání akce

    8. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku