Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of Mixture Heating and EGR Delivery on SI Engine Efficiency at Part Load - Final Results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00202132" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00202132 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of Mixture Heating and EGR Delivery on SI Engine Efficiency at Part Load - Final Results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Content of the article is description of final results from research of the influence of both mixture heating and uncooled EGR delivery on SI engine efficiency (throttled, Otto cycle) at part load (bmep = 200 kPa). Earlier published results were unfortunately affected by poor repeatability of measurements. Based on this fact, modernization of measurement technique and also change of measurement procedures were implemented. Unlike earlier published results, it was found that mixture heating itself has almost no positive effect on engine efficiency. Compared to this, uncooled EGR delivery has a small positive effect on the engine efficiency. However, this small positive effect appears only for low EGR rate (about 10%), only in a range of low engine speeds. It must be noted that all of experiments were carried out under both of conditions: optimal value of ignition timing and unchanged settings of lambda-control loop (lambda = 1).

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Mixture Heating and EGR Delivery on SI Engine Efficiency at Part Load - Final Results

  • Popis výsledku anglicky

    Content of the article is description of final results from research of the influence of both mixture heating and uncooled EGR delivery on SI engine efficiency (throttled, Otto cycle) at part load (bmep = 200 kPa). Earlier published results were unfortunately affected by poor repeatability of measurements. Based on this fact, modernization of measurement technique and also change of measurement procedures were implemented. Unlike earlier published results, it was found that mixture heating itself has almost no positive effect on engine efficiency. Compared to this, uncooled EGR delivery has a small positive effect on the engine efficiency. However, this small positive effect appears only for low EGR rate (about 10%), only in a range of low engine speeds. It must be noted that all of experiments were carried out under both of conditions: optimal value of ignition timing and unchanged settings of lambda-control loop (lambda = 1).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    28-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus