Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Running Variability of low loaded SI Engine with high EGR Rates

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189102" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00189102 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Running Variability of low loaded SI Engine with high EGR Rates

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Content of this article is description of experimental investigation of running variability changes of a spark ignition (SI) engine in a low load by uncooled recirculated exhaust gas (EGR) delivery into the intake. Changes in running variability of the low loaded SI engine were investigated in the framework of the research of possibilities for engine efficiency increasing by decreasing of pumping work during the charge exchange. Examined engine was four stroke, naturally aspirated and natural gas fuelled with stoichiometric concept. Pumping work was decreased by EGR delivery. Significant decrease of pumping work was obtained only under very high EGR rate conditions. However, the running variability was significantly increased under the same very high EGR rate conditions.

  • Název v anglickém jazyce

    Running Variability of low loaded SI Engine with high EGR Rates

  • Popis výsledku anglicky

    Content of this article is description of experimental investigation of running variability changes of a spark ignition (SI) engine in a low load by uncooled recirculated exhaust gas (EGR) delivery into the intake. Changes in running variability of the low loaded SI engine were investigated in the framework of the research of possibilities for engine efficiency increasing by decreasing of pumping work during the charge exchange. Examined engine was four stroke, naturally aspirated and natural gas fuelled with stoichiometric concept. Pumping work was decreased by EGR delivery. Significant decrease of pumping work was obtained only under very high EGR rate conditions. However, the running variability was significantly increased under the same very high EGR rate conditions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    TRANSCOM 2011 9-th EUROPEAN CONFERENCE OF YOUNG RESEARCH AND SCIENTIFIC WORKERS

  • ISBN

    978-80-554-0374-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    123-126

  • Název nakladatele

    University of Žilina

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    27. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku