Running Variability of low loaded SI Engine with high EGR Rates
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189102" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00189102 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Running Variability of low loaded SI Engine with high EGR Rates
Popis výsledku v původním jazyce
Content of this article is description of experimental investigation of running variability changes of a spark ignition (SI) engine in a low load by uncooled recirculated exhaust gas (EGR) delivery into the intake. Changes in running variability of the low loaded SI engine were investigated in the framework of the research of possibilities for engine efficiency increasing by decreasing of pumping work during the charge exchange. Examined engine was four stroke, naturally aspirated and natural gas fuelled with stoichiometric concept. Pumping work was decreased by EGR delivery. Significant decrease of pumping work was obtained only under very high EGR rate conditions. However, the running variability was significantly increased under the same very high EGR rate conditions.
Název v anglickém jazyce
Running Variability of low loaded SI Engine with high EGR Rates
Popis výsledku anglicky
Content of this article is description of experimental investigation of running variability changes of a spark ignition (SI) engine in a low load by uncooled recirculated exhaust gas (EGR) delivery into the intake. Changes in running variability of the low loaded SI engine were investigated in the framework of the research of possibilities for engine efficiency increasing by decreasing of pumping work during the charge exchange. Examined engine was four stroke, naturally aspirated and natural gas fuelled with stoichiometric concept. Pumping work was decreased by EGR delivery. Significant decrease of pumping work was obtained only under very high EGR rate conditions. However, the running variability was significantly increased under the same very high EGR rate conditions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TRANSCOM 2011 9-th EUROPEAN CONFERENCE OF YOUNG RESEARCH AND SCIENTIFIC WORKERS
ISBN
978-80-554-0374-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
123-126
Název nakladatele
University of Žilina
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
27. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—