Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

NOx Emissions with Application of the Atkinson and the Miller Cycles at Partial Load with Mixture Heating

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00202133" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00202133 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    NOx Emissions with Application of the Atkinson and the Miller Cycles at Partial Load with Mixture Heating

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this work is an investigation of NOx emissions in application of both well-known techniques, i.e. the modified Atkinson working cycle with a late intake valve closing (LIVC) and the Miller working cycle with an extreme early intake valveclosing (EIVC) in comparison to the Otto cycle at part load (throttled) with heating of working fluid (mixture) in intake. As known, application of the Atkinson and the Miller cycle causes a decrease in the in-cylinder charge temperature before the compression stroke. However, in-cylinder charge temperature at the beginning of the combustion is also decreased in case of a constant value of geometric compression ratio. Combustion is then slower (compared to a standard Otto cycle) and indicated efficiency could be negatively influenced. To avoid this, mixture can be heated in intake manifold of the engine. NOx emissions, however, could be increased in this way in consequence of higher charge temperature during combustion. A commercial 1-

  • Název v anglickém jazyce

    NOx Emissions with Application of the Atkinson and the Miller Cycles at Partial Load with Mixture Heating

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this work is an investigation of NOx emissions in application of both well-known techniques, i.e. the modified Atkinson working cycle with a late intake valve closing (LIVC) and the Miller working cycle with an extreme early intake valveclosing (EIVC) in comparison to the Otto cycle at part load (throttled) with heating of working fluid (mixture) in intake. As known, application of the Atkinson and the Miller cycle causes a decrease in the in-cylinder charge temperature before the compression stroke. However, in-cylinder charge temperature at the beginning of the combustion is also decreased in case of a constant value of geometric compression ratio. Combustion is then slower (compared to a standard Otto cycle) and indicated efficiency could be negatively influenced. To avoid this, mixture can be heated in intake manifold of the engine. NOx emissions, however, could be increased in this way in consequence of higher charge temperature during combustion. A commercial 1-

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    44-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus