Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Study of NOx Reduction due to the Atkinson and the Miller Cycle with Mixture Heating at Part Load of Throttled SI Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00202129" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00202129 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Study of NOx Reduction due to the Atkinson and the Miller Cycle with Mixture Heating at Part Load of Throttled SI Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, influence of the Atkinson and the Miller cycle on NOx reduction of the SI engine at part load with mixture heating has been numerically analyzed. A commercial 1-D code has been utilized in order to calculate the in-cylinder pressure, fueleconomy improvement and NOx emissions for conventional Otto cycle and for both above unconventional cycles. An extended Zeldovich mechanism, as a part of mentioned 1-D code, has been applied for NOx calculation during combustion. Some decrease in NOx content in exhaust gas has been observed due to application of the unconventional cycles even with mixture heating compared to the Otto cycle.

  • Název v anglickém jazyce

    Study of NOx Reduction due to the Atkinson and the Miller Cycle with Mixture Heating at Part Load of Throttled SI Engine

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, influence of the Atkinson and the Miller cycle on NOx reduction of the SI engine at part load with mixture heating has been numerically analyzed. A commercial 1-D code has been utilized in order to calculate the in-cylinder pressure, fueleconomy improvement and NOx emissions for conventional Otto cycle and for both above unconventional cycles. An extended Zeldovich mechanism, as a part of mentioned 1-D code, has been applied for NOx calculation during combustion. Some decrease in NOx content in exhaust gas has been observed due to application of the unconventional cycles even with mixture heating compared to the Otto cycle.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA - XLIII. International Scientific Conference of the Czech and Slovak University

  • ISBN

    978-80-86786-34-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ČVUT, Fakulta strojní, Ú 12120

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    VTP Roztoky

  • Datum konání akce

    5. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku