Study of NOx Reduction due to the Atkinson and the Miller Cycle with Mixture Heating at Part Load of Throttled SI Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00202129" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00202129 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Study of NOx Reduction due to the Atkinson and the Miller Cycle with Mixture Heating at Part Load of Throttled SI Engine
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, influence of the Atkinson and the Miller cycle on NOx reduction of the SI engine at part load with mixture heating has been numerically analyzed. A commercial 1-D code has been utilized in order to calculate the in-cylinder pressure, fueleconomy improvement and NOx emissions for conventional Otto cycle and for both above unconventional cycles. An extended Zeldovich mechanism, as a part of mentioned 1-D code, has been applied for NOx calculation during combustion. Some decrease in NOx content in exhaust gas has been observed due to application of the unconventional cycles even with mixture heating compared to the Otto cycle.
Název v anglickém jazyce
Study of NOx Reduction due to the Atkinson and the Miller Cycle with Mixture Heating at Part Load of Throttled SI Engine
Popis výsledku anglicky
In this paper, influence of the Atkinson and the Miller cycle on NOx reduction of the SI engine at part load with mixture heating has been numerically analyzed. A commercial 1-D code has been utilized in order to calculate the in-cylinder pressure, fueleconomy improvement and NOx emissions for conventional Otto cycle and for both above unconventional cycles. An extended Zeldovich mechanism, as a part of mentioned 1-D code, has been applied for NOx calculation during combustion. Some decrease in NOx content in exhaust gas has been observed due to application of the unconventional cycles even with mixture heating compared to the Otto cycle.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA - XLIII. International Scientific Conference of the Czech and Slovak University
ISBN
978-80-86786-34-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
ČVUT, Fakulta strojní, Ú 12120
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
VTP Roztoky
Datum konání akce
5. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—