Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fenomén učení se jiným - dalším - cizím jazykům jako opora interkulturního vzdělávání u dospělých

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F04%3A00004443" target="_blank" >RIV/44555601:13410/04:00004443 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fenomén učení se jiným - dalším - cizím jazykům jako opora interkulturního vzdělávání u dospělých

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá rolí učení se cizím (tj. nemateřským, dalším, jiným) jazykům v porozumění kultur. Základním stanoviskem je, že kultury spolu nejen mohou, ale dokonce musí komunikovat. Otázka tedy nezní, zda si můžeme porozumět, ale jak lépe si můžemeporozumět. Znalost a učení se jiným než mateřským jazykům posouvá člověka (dítě i dospělého) do procesu setkávání a komunikace kultur, jako procesu hledání cest k sobě, hledání cest člověka k člověku. Osvojováním si mateřského jazyka a kultury si #odemykáme# domov, učením jiných než mateřských jazyků otevíráme společně sdílený svět.

  • Název v anglickém jazyce

    The foreign language teaching as an allowance of cross-culture education by adults

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is concerned with the role of learning foreign languages (t.m. not-mother tongues, other languages) in the process of culture understanding . The main view-point is: the cultures not only can communicate, they even must do it. The answer don´tsound: Can we understand each other, but How can we better understand each other.? The knowledge and learning of foreign languages move us to the process of get-togetherness and communication of the cultures, to the process of looking for ways we all share them. To acquire the mother tongue means we #unlock# our home, to learn and acquire other languages we open together shared places or worlds.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Hledání souřadnic společného světa

  • ISBN

    80-86432-91-2

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    521

  • Název nakladatele

    Eurolex Bohemia

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly