Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotionality in German and Czech teenage magazines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F12%3A43884560" target="_blank" >RIV/44555601:13410/12:43884560 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Zur Emotionalität in deutschen und tschechischen Jugendzeitschriften am Beispiel von Ratgeber-Texten

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Das der Emotionalität in deutschen und tschechischen Jugendzeitschriften gewidmete Kapitel behandelt sprachliche Mittel zur Verbalisierung von Emotionen anhand von Ratgeber-Texten. Die Autorin untersucht, wie die emotionslinguistischen Grundkategorien Emotionsbenennung, Emotionsausdruck und Emotionalisierung (im Sinne der Hervorrufung von Emotionen) in solche Texten vertreten sind und mittels welcher Sprachmittel sie verbalisiert werden.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotionality in German and Czech teenage magazines

  • Popis výsledku anglicky

    The author discusses the linguistic means used to express emotions, taking as example texts from the psychological advice columns contained in these publications. She examines how basic emotional linguistic categories are represented in these texts, andwhich linguistic means are used to express them - the naming, expression and evaluation of emotions, as well as emotionalization (i.e. the elicitation or evocation of emotions in readers). An analysis of around 100 German and 180 Czech texts shows considerable differences between two parts: the young readers' questions on the one hand, and the psychologist's replies on the other. The question part is characterized by the readers' indirect expression of their emotional experiences via descriptions of relevant events and experiences leading to a particular emotion; the reply part is dominated by the psychologist's attempt to influence readers' experience of emotions via evaluative linguistic means and selected persuasive strategies.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F09%2F0718" target="_blank" >GA405/09/0718: Výrazové prostředky emocionality v německo-české jazykové konfrontaci</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Emotionalität in deutschen und tschechischen Medientexten

  • ISBN

    978-80-7464-187-9

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    9-37

  • Počet stran knihy

    208

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly