Demokracie, nároky na výchovu k ní, pro ni a vzdělávání o ní
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F17%3A43893547" target="_blank" >RIV/44555601:13410/17:43893547 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Demokracie, nároky na výchovu k ní, pro ni a vzdělávání o ní
Popis výsledku v původním jazyce
Výchova k demokracii je příležitostí k setkávání se s konkrétními problémy dané dějinné situace. Určité významové vyprázdnění pojmů jako demokrycie a výchova k demokracii v naší společnosti jsou důvodem k hledání jejich významů a promýšlení jejich obsahů. Demokracie může být nahlížena jako politický systém, jako hodnota, způsob života nebo jako diskuze. Výchova k demokracii by potom měla být vnímána nejenom jako pouhý soubor politologických a sociálních témat. Její zkoumání z perspektiv filosofie výchovy, axiologie a politické filosofie odkrývá její axiologický rozmě a nároky na kognitivní schopnosti. Opodstatňuje možné způsoby, jak ji nahlížet a jak ji provádět. Výchova k demokracii stejně jako výchova obecně je celoživotním údělem. Její porvádění klade velké nároky na vychovatele. Promýšlení jejích možností a limitů je jedním z nic.
Název v anglickém jazyce
Democracy, demands on education towards, for and about it
Popis výsledku anglicky
Education for democracy is an opportunity for its participants to meet conrete issuses of a conrete historical situation. Certain voidance of the meaning of concepts like democracy and education for democracy in our society are reasons for searching their senses and reflecting upon their contents. Democracy can be viewed as a political system, as a value, a way of life or as a discussion. Education for democracy then should be viewed not only as a complex of political or social topics. Studying its characteristic features from the point of philosophy of education, axiology and political philosophy discoveres its axiological dimension as well as claims to the cognitive skills. It also gives substance to possible ways how to view and practice it. Education for democracy as well as education in a general meaning is a life-time deal. To practice education for democracy means great demands for an educator. Thinking over its possibilities and limits is one of them.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50601 - Political science
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
O politické filozofii, demokracii a střední Evropě
ISBN
978-80-7561-088-1
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
101-119
Počet stran knihy
204
Název nakladatele
FF UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS kapitoly
—