Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Demokracie, nároky na výchovu k ní, pro ni a vzdělávání o ní

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F17%3A43893547" target="_blank" >RIV/44555601:13410/17:43893547 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Demokracie, nároky na výchovu k ní, pro ni a vzdělávání o ní

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výchova k demokracii je příležitostí k setkávání se s konkrétními problémy dané dějinné situace. Určité významové vyprázdnění pojmů jako demokrycie a výchova k demokracii v naší společnosti jsou důvodem k hledání jejich významů a promýšlení jejich obsahů. Demokracie může být nahlížena jako politický systém, jako hodnota, způsob života nebo jako diskuze. Výchova k demokracii by potom měla být vnímána nejenom jako pouhý soubor politologických a sociálních témat. Její zkoumání z perspektiv filosofie výchovy, axiologie a politické filosofie odkrývá její axiologický rozmě a nároky na kognitivní schopnosti. Opodstatňuje možné způsoby, jak ji nahlížet a jak ji provádět. Výchova k demokracii stejně jako výchova obecně je celoživotním údělem. Její porvádění klade velké nároky na vychovatele. Promýšlení jejích možností a limitů je jedním z nic.

  • Název v anglickém jazyce

    Democracy, demands on education towards, for and about it

  • Popis výsledku anglicky

    Education for democracy is an opportunity for its participants to meet conrete issuses of a conrete historical situation. Certain voidance of the meaning of concepts like democracy and education for democracy in our society are reasons for searching their senses and reflecting upon their contents. Democracy can be viewed as a political system, as a value, a way of life or as a discussion. Education for democracy then should be viewed not only as a complex of political or social topics. Studying its characteristic features from the point of philosophy of education, axiology and political philosophy discoveres its axiological dimension as well as claims to the cognitive skills. It also gives substance to possible ways how to view and practice it. Education for democracy as well as education in a general meaning is a life-time deal. To practice education for democracy means great demands for an educator. Thinking over its possibilities and limits is one of them.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    O politické filozofii, demokracii a střední Evropě

  • ISBN

    978-80-7561-088-1

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    101-119

  • Počet stran knihy

    204

  • Název nakladatele

    FF UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS kapitoly