Reflections on the use of texts from children and youth magazines in school lessons of German as a Foreign Language (DaF). A case study on the "wanted poster" type of text
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F19%3A43895246" target="_blank" >RIV/44555601:13410/19:43895246 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://publikationen.ub.uni-frankfurt.de/frontdoor/index/index/docId/29965" target="_blank" >http://publikationen.ub.uni-frankfurt.de/frontdoor/index/index/docId/29965</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Reflexionen über den Einsatz von Texten aus Kinder- und Jugendzeitschriften im schulischen DaF-Unterricht. Eine Fallstudie zur Textsorte Steckbrief
Popis výsledku v původním jazyce
Der Beitrag geht anhand einer Fallstudie zur Textsorte Steckbrief auf das Potenzial und die Grenzen des Einsatzes von Texten aus Kinder- und Jugendzeitschriften im schulischen DaF-Unterricht ein. Er basiert auf den Ergebnissen eines studentischen Forschungsprojektes, in dessen Rahmen die Textsorte zunächst unter dem Gesichtspunkt einer mehrdimensionalen Textsortenanalyse beschrieben wurde. Anschließend wurden ausgewählte Steckbriefe didaktisch bearbeitet und an tschechischen Schulen evaluiert. Im Beitrag wird über die dabei gewonnenen Erkenntnisse und Erfahrungen berichtet.
Název v anglickém jazyce
Reflections on the use of texts from children and youth magazines in school lessons of German as a Foreign Language (DaF). A case study on the "wanted poster" type of text
Popis výsledku anglicky
The article addresses the potential and limits of the use of texts from children and youth magazines in German lessons, based on an analysis of the "wanted poster" format. The case study builds on the results of a student research project in which this particular format was first described from the perspective of a multidimensional text type analysis. Subsequently, selected "wanted" profiles were didactically processed and evaluated at Czech schools. The article reports on the findings and experience gained in the process.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aussiger Beiträge. Germanistische Schriftenreihe aus Forschung und Lehre
ISSN
1802-6419
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
13-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85081928934