Application of learning strategies for university students in the field of German as a foreign language (DaF) Application of learning strategies for university students in the field of German as a foreign language (DaF) Application of learning strategies for university students in the field of German as a foreign language (DaF)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F20%3A43896026" target="_blank" >RIV/44555601:13410/20:43896026 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13510/20:43896026
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/142901" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/142901</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/BBGN2020-1-4" target="_blank" >10.5817/BBGN2020-1-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Anwendung von Lernstrategien bei Hochschulstudierenden im Bereich Deutsch.
Popis výsledku v původním jazyce
Der Artikel befasst sich mit der Frage der Anwendung von Lernstrategien für DaF bei einer konkreten Gruppe, nämlich Studierenden. Insbesondere haben wir unsere Forschung auf Taxonomien verschiedener Lernstrategien gestützt und zwei Gruppen von RespondentenInnen angesprochen: diejenigen, die in philologischen Studienprogrammen und diejenigen, die in nicht-philologischen orientierten Studienprogrammen studieren. Aufgrund von Fragebögen, die wir an tschechischen Universitäten im Jahr 2018 verteilten, haben wir diese Strategien statistisch analysiert und bewertet. Wir waren besonders daran interessiert, ob es Unterschiede in der Anzahl der angewandten Lernstrategien zwischen philologisch und nicht philologisch orientierten Studierenden gibt.
Název v anglickém jazyce
Application of learning strategies for university students in the field of German as a foreign language (DaF) Application of learning strategies for university students in the field of German as a foreign language (DaF) Application of learning strategies for university students in the field of German as a foreign language (DaF)
Popis výsledku anglicky
The article deals with the question of using learning strategies for DaF in a specific group, namely university students. In particular, we based our research on taxonomies of different learning strategies, and targeted two groups of students: those participating in philological and non-philological study programs. After a questionnaire at Czech universities in 2018, we have statistically analysed and evaluated these strategies. We were particularly interested in whether there are differences in the number of learning strategies used between philologically and non-philologically oriented students.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik
ISSN
1803-7380
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
55-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—