Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Co se tenkrát stalo?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F22%3A43897400" target="_blank" >RIV/44555601:13410/22:43897400 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Co se tenkrát stalo?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola představuje analýzu výuky tématu transferu (odsunu) na několika českých školách v oblasti tzv. Sudet a představuje jeden z potenciálních modelů této výuky založený na práci se žákovskými prekoncepty, terminologií, beletristickým textem, filmovou sekvencí a odbornou literaturou. Tento model pracuje s konceptem výuky založeném na výuce delšího časového období (v kontextu XX. století se soustředí na události let 1938 a 1945, ale také 1968, 1989) a zároveň se otvírá zkušenosti místní, především rodinné historie. Tyto historie do výuky implementují sami žáci, kteří zkoumají roli tohoto místa paměti až do současnosti

  • Název v anglickém jazyce

    What happened then?

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents an analysis of the teaching of the topic of transfer (expulsion) in several Czech schools in the area of the so-called Sudetenland. The text represents one of the potential models of this teaching based on work with student preconceptions, terminology, fiction, film sequence and specialist literature. This model works with a teaching concept based on the teaching of a longer period of time (in the context of the 20th century, it focuses on the events of 1938 and 1945, but also 1968, 1989) and at the same time opens up local experiences, especially family history. These histories are implemented in the teaching by the students themselves, who investigate the role of this place of memory up to the present day.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    MÉDIA DĚJINY SPOLEČNOST Národnostní menšiny a mediální reflexe jejich každodennosti v ČR a Polsku

  • ISBN

    978-80-7510-540-0

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    81-100

  • Počet stran knihy

    136

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě

  • Místo vydání

    Opava

  • Kód UT WoS kapitoly