Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mechanism as a toy class teaching project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F09%3A00005485" target="_blank" >RIV/44555601:13420/09:00005485 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mechanism as a toy class teaching project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with meaning of Project and Problem method in process of creating of wooden toy. This teaching project is focused in pupils skill development and craft training leading to a successful finishing of a final product with maximal effectiveness (individual learning). Final effect is graduated by rising ?thrill? when pupils till the end of crafting of their product does not know, if their toy will work in order. If not, pupils must get away with defect and get that tool to a work. This project work starts in way of special teaching project action on Faculty of Production Technology and Management J. E. Purkyne University in Usti nad Labem, Czech Republic. It is project work, where different age pupils from different schools are trying to ?touch? a project work by means of creative access to a technical education. It means that is an interpretation to a propagation of technical education. This interpretation motivates pupils in a positive access to technical subjects.

  • Název v anglickém jazyce

    Mechanism as a toy class teaching project

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with meaning of Project and Problem method in process of creating of wooden toy. This teaching project is focused in pupils skill development and craft training leading to a successful finishing of a final product with maximal effectiveness (individual learning). Final effect is graduated by rising ?thrill? when pupils till the end of crafting of their product does not know, if their toy will work in order. If not, pupils must get away with defect and get that tool to a work. This project work starts in way of special teaching project action on Faculty of Production Technology and Management J. E. Purkyne University in Usti nad Labem, Czech Republic. It is project work, where different age pupils from different schools are trying to ?touch? a project work by means of creative access to a technical education. It means that is an interpretation to a propagation of technical education. This interpretation motivates pupils in a positive access to technical subjects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Technical creativity in school's curricula with the form of project learning "from idea to the product"

  • ISBN

    978-961-6728-07-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Association of technical creativity educators Slovenia

  • Místo vydání

    Ljubljana

  • Místo konání akce

    Ljubljana

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku