Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jízdní dynamika hybridního pohonu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F15%3A43886772" target="_blank" >RIV/44555601:13420/15:43886772 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jízdní dynamika hybridního pohonu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá jízdní dynamikou hybridního pohonu pro dodávkový automobil. V první části článku je popsána dynamika vozidel. Do dynamiky vozidel spadá celá řada jízdních odporů. Jedná se o adhezní sílu, valivý odpor, vzdušný odpor, odpor stoupání a odpor zrychlení. Součtem těchto všech jízdních odporů, dostaneme celkový jízdní odpor. Tento celkový jízdní odpor je nutné překonat, aby se vozidlo mohlo pohybovat. Proto hnací síla vozidla musí být min. stejně veliká jako tento celkový jízdní odpor. V druhé části článku je stoupavost vozidla pro jednotlivé druhy pohonu - vznětovým spalovacím motorem, elektromotorem a při hybridním pohonu. Grafy těchto stoupavostí jsou pro jednotlivé převodové stupně. Z grafů lze vyčíst max. a min. stoupavost pro jednotlivé převodové stupně. Z porovnání výsledků plyne, že nejlépe je na tom pohon hybridním pohonem, následuje pohon spalovacím motorem a v poslední řadě pohon elektromotorem.

  • Název v anglickém jazyce

    Driving dynamics of hybrid drive

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with driving dynamics for hybrid drive for delivery van. In the first part of article is describes the vehicle dynamics. The dynamic of vehicle includes a many driving resistance. It is a adhesive strength, rolling resistance and aceleration resistance. If we are adding of all resistance, we get a total driving resistance. The total resistence muct be overcome in order for the vehicle to move. Therefore, the driving force of the vehicle must be min. as large as the total driving resistance. In the second part of article is he vehicle climbing for individual various of drive types - diesel engine, electromotor and hybrid driving. The graphs of drive climbing for individual types of drives are given. From the graphs can be read a min. and max. gradeability for individual gears. The comparison results show that it is best to drive the hybrid vehicle, followed by a combustion engine drive and last drive motor.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimentální a výpočtové metody v inženýrství

  • ISBN

    978-80-7414-913-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    FVTM UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Litoměřice

  • Datum konání akce

    24. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku