Jízdní dynamika hybridního pohonu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F15%3A43886772" target="_blank" >RIV/44555601:13420/15:43886772 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jízdní dynamika hybridního pohonu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá jízdní dynamikou hybridního pohonu pro dodávkový automobil. V první části článku je popsána dynamika vozidel. Do dynamiky vozidel spadá celá řada jízdních odporů. Jedná se o adhezní sílu, valivý odpor, vzdušný odpor, odpor stoupání a odpor zrychlení. Součtem těchto všech jízdních odporů, dostaneme celkový jízdní odpor. Tento celkový jízdní odpor je nutné překonat, aby se vozidlo mohlo pohybovat. Proto hnací síla vozidla musí být min. stejně veliká jako tento celkový jízdní odpor. V druhé části článku je stoupavost vozidla pro jednotlivé druhy pohonu - vznětovým spalovacím motorem, elektromotorem a při hybridním pohonu. Grafy těchto stoupavostí jsou pro jednotlivé převodové stupně. Z grafů lze vyčíst max. a min. stoupavost pro jednotlivé převodové stupně. Z porovnání výsledků plyne, že nejlépe je na tom pohon hybridním pohonem, následuje pohon spalovacím motorem a v poslední řadě pohon elektromotorem.
Název v anglickém jazyce
Driving dynamics of hybrid drive
Popis výsledku anglicky
The article deals with driving dynamics for hybrid drive for delivery van. In the first part of article is describes the vehicle dynamics. The dynamic of vehicle includes a many driving resistance. It is a adhesive strength, rolling resistance and aceleration resistance. If we are adding of all resistance, we get a total driving resistance. The total resistence muct be overcome in order for the vehicle to move. Therefore, the driving force of the vehicle must be min. as large as the total driving resistance. In the second part of article is he vehicle climbing for individual various of drive types - diesel engine, electromotor and hybrid driving. The graphs of drive climbing for individual types of drives are given. From the graphs can be read a min. and max. gradeability for individual gears. The comparison results show that it is best to drive the hybrid vehicle, followed by a combustion engine drive and last drive motor.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Experimentální a výpočtové metody v inženýrství
ISBN
978-80-7414-913-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
FVTM UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Litoměřice
Datum konání akce
24. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—