Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jízdní dynamika hybridního vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F15%3A43887498" target="_blank" >RIV/44555601:13420/15:43887498 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jízdní dynamika hybridního vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá jízdní dynamikou hybridního pohonu pro dodávkový automobil. V první části článku je popsána dynamika vozidel. Do dynamiky vozidel spadá celá řada jízdních odporů. Jedná se o adhezní sílu, valivý odpor, vzdušný odpor, odpor stoupání a odpor zrychlení. Součtem těchto všech jízdních odporů, dostaneme celkový jízdní odpor. Tento celkový jízdní odpor je nutné překonat, aby se vozidlo mohlo pohybovat. Proto hnací síla vozidla musí být min. stejně veliká jako tento celkový jízdní odpor. V druhé části článku je stoupavost vozidla pro jednotlivé druhy pohonu - vznětovým spalovacím motorem, elektromotorem a při hybridním pohonu. Grafy těchto stoupavostí jsou pro jednotlivé převodové stupně. Z grafů lze vyčíst max. a min. stoupavost pro jednotlivé převodové stupně. Z porovnání výsledků plyne, že nejlépe je na tom pohon hybridním pohonem, následuje pohon spalovacím motorem a v poslední řadě pohon elektromotorem.

  • Název v anglickém jazyce

    Driving Dynamics of Hybrid Vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the driving dynamics of the hybrid drive for a delivery van. In the first part of the article describes the dynamics of the vehicle. The dynamics of the vehicle includes a number of resistance. This is an adhesive force, rolling resistance, air resistance, climb resistance and acceleration resistance. The sum of all resistance, we get the total resistance. This total driving resistance is equal to the driving force. This total resistance must be overcome in order for the vehicle to move. Therefore, the driving force of the vehicle must be minimally same size as this the total resistance. In the second part of the article is calculation of the gradeability of vehicle for individual types of the drive--a diesel combustion engine, electric motor and hybrid drive. The graphs of these calculated gradeability for individual drive are given. On Fig. 5 is gradeability of hybrid vehicles when driven by diesel combustion engine, On Fig. 6 is gradeability of hybrid vehicles

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Strojírenská technologie

  • ISSN

    1211-4162

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    82-87

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus