Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrh hybridního pohonu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F14%3A43886486" target="_blank" >RIV/44555601:13420/14:43886486 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Návrh hybridního pohonu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá návrhem koncepce hybridního pohonu pro dodávkový automobil. Koncepční uspořádání hybridního pohonu je navrženo ve dvou variantách, přičemž obě vychází z původní klasické koncepce vozidla. U první varianty návrhu je koncepce rozšířena o další prvky, díky kterým vznikne hybridní pohon. Jedná se o dva elektromotory umístěné v kolech přední nápravy, generátor pro dobíjení dvou sad akumulátorů, dobíjecí zásuvky pro dobíjení v dobíjecích stanicích a řídící jednotky. Druhá varianta návrhu se od první liší tím, že je v ní pouze jeden elektromotor, který je sériově zabudován mezi spalovací motor a převodovku. Z těchto návrhů variant byla k dalšímu řešení vybrána varianta s lepšími trakčními a hmotnostními parametry. Dále je pozornost věnována jízdní dynamice, na základě jízdních odporů a hmotnostních parametrů jsou stanoveny momentové charakteristiky jednotlivých druhů pohonů (spalovací motor, elektromotor, hybridní pohon).

  • Název v anglickém jazyce

    Hybrid drive concept design

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the problem of a hybrid drive conception design for a delivery van. The introductory part introduces two design options of hybrid drive concepts. Both variants of the design conception are based on a classic concept. The first variant assumes electromotors located in the front wheels. The second variant of conception design assumes electromotor placed between the combustion engine and the gearbox in series. In both variants are futhermotor placed batteries, generator, recharging socket and a control unit. Both variants have a number of advantages and disadvantages. On the basis of design options evaluation, one option is selected and shown in details. The basic calculations of driving resistance (rolling resistance, air resistance and pitch resistance) are given. The article further describes the second variant of hybrid drive conception applied on a delivery van Ford Transit 350L Van. Basic calculations of driving resistance are selected for a specific vehicle.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Strojírenská technologie

  • ISSN

    1211-4162

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    82-87

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus