Návrh hybridního pohonu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F14%3A43886486" target="_blank" >RIV/44555601:13420/14:43886486 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh hybridního pohonu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá návrhem koncepce hybridního pohonu pro dodávkový automobil. Koncepční uspořádání hybridního pohonu je navrženo ve dvou variantách, přičemž obě vychází z původní klasické koncepce vozidla. U první varianty návrhu je koncepce rozšířena o další prvky, díky kterým vznikne hybridní pohon. Jedná se o dva elektromotory umístěné v kolech přední nápravy, generátor pro dobíjení dvou sad akumulátorů, dobíjecí zásuvky pro dobíjení v dobíjecích stanicích a řídící jednotky. Druhá varianta návrhu se od první liší tím, že je v ní pouze jeden elektromotor, který je sériově zabudován mezi spalovací motor a převodovku. Z těchto návrhů variant byla k dalšímu řešení vybrána varianta s lepšími trakčními a hmotnostními parametry. Dále je pozornost věnována jízdní dynamice, na základě jízdních odporů a hmotnostních parametrů jsou stanoveny momentové charakteristiky jednotlivých druhů pohonů (spalovací motor, elektromotor, hybridní pohon).
Název v anglickém jazyce
Hybrid drive concept design
Popis výsledku anglicky
The article deals with the problem of a hybrid drive conception design for a delivery van. The introductory part introduces two design options of hybrid drive concepts. Both variants of the design conception are based on a classic concept. The first variant assumes electromotors located in the front wheels. The second variant of conception design assumes electromotor placed between the combustion engine and the gearbox in series. In both variants are futhermotor placed batteries, generator, recharging socket and a control unit. Both variants have a number of advantages and disadvantages. On the basis of design options evaluation, one option is selected and shown in details. The basic calculations of driving resistance (rolling resistance, air resistance and pitch resistance) are given. The article further describes the second variant of hybrid drive conception applied on a delivery van Ford Transit 350L Van. Basic calculations of driving resistance are selected for a specific vehicle.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Strojírenská technologie
ISSN
1211-4162
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
82-87
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—